نشانه‌های رایج بروز تبخال

maryam01
تبخال به موجب ویروس هرپس سیمپلکس به وجود می‌آید. زمانی که فرد به این ویروس آلوده شود، امکان از بین بردن ویروس وجود نداشته و همیشه با او خواهد ماند.

تبخال به موجب ویروس هرپس سیمپلکس به وجود می‌آید. زمانی که فرد به این ویروس آلوده شود، امکان از بین بردن ویروس وجود نداشته و همیشه با او خواهد ماند. به همین سبب است که فرد در مراحل مختلف دچار تبخال می‌شود. البته دفعات بعدی به شدت اولین دفعه خطرناک نیستند. دهان و آلت تناسلی رایج‌ترین مناطق مورد هدف تبخال هستند.
اغلب افرادی که به ویروس هرپس آلوده می‌شوند تا چند ماه هیچ نشانه‌ای مشاهده نخواهند کرد، اما در برخی افراد علائم آلوده شدن به ویروس طی چند روز نمایان می‌شود.
برخی از علائم آلوده شدن به ویروس هرپس:
1- زخم
زخم‌ها ممکن است طی چند روز تا چند هفته ظاهر شوند. زخم تبخال تناسلی در قسمت ختنه‌گاه، قسمت خارجی واژن، مقعد و ران و زخم تبخال صورت در لب، قسمت‌های مختلف صورت و حتی داخل دهان ایجاد می‌شود. ممکن است در ابتدا تاول‌های چرکی ظاهر شوند که در صورت ترکیدن مایعی از آن‌ها خارج می‌شود. معمولاً برای التیام یافتن کامل زخم به دو هفته زمان است. زخم‌هایی که در مناطق مرطوب مانند لب، دهان، واژن و مقعد ایجاد می‌شوند ماندگاری طولانی‌تری نسبت به زخم‌های مناطق خشک‌تر بدن دارند.
2- تب
بروز تبخال عموماً با تب و درد عضلات و سر همراه است. تب یکی از نشانه‌ها‌ی متداول آلودگی به هر دو نوع ویروس هرپس است.
3- احساس خارش و سوزش
در اغلب موارد فرد قبل از به وجود آمدن تاول یا زخم در مناطق آلوده شده احساس سوزش و خارش می‌کند.
4- چشم درد
به این حالت التهاب قرنیه نیز گفته می‌شود. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که چشم‌ها به ویروس هرپس سیمپلکس آلوده شده باشند. این نوع آلودگی اغلب با درد مداوم چشم‌ها همراه بوده و می‌تواند مشکلاتی دیگر مانند تاری دید یا ترشحات چشمی را نیز به دنبال داشته باشد.
5- احساس سوزش در واژن
گاهاً ممکن است زخم واژن باعث احساس سوزش در واژن شود که این مسئله در زمان دفع ادرار شدیدتر خواهد بود.
6- بزرگ شدن غدد لنفاوی
آلوده شدن به ویروس هرپس می‌تواند باعث بزرگ شدن غدد لنفاوی شود. در این صورت غدد لنفاوی گردن و کشاله ران متورم شده و منجر به احساس درد در این نواحی خواهد شد.
(منبع: mayoclinic)

درمان‌های خانگی برای تبخال با خمیردندان، الکل و نمک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ