درمان‌های خانگی برای رفع گال

maryam01
گال بیماری‌‌ آزاردهنده و واگیردار پوستی است که معمولا در بچه‌ها و جوانان رخ می‌دهد.

گال بیماری‌‌ آزاردهنده و واگیردار پوستی است که معمولا در بچه‌ها و جوانان رخ می‌دهد. این بیماری می‌تواند در جاهای شلوغ و پر رفت و آمد و در بین افرادی که تماس زیادی با هم دارند سریعا پخش شود. جرب‌ها معمولا بر روی کناره‌های شانه، باسن، زیر سینه، لای انگشتان پا، اطراف کمر، بین انگشتان، روی زانو و زیر بغل دیده می‌شود. در این‌جا به چند راهکار درمانی برای رفع آن اشاره می‌کنیم:
روغن درخت چای
این روغن حاوی ترکیبی به نام ترپینِن-۴-اُل است و باعث کشته شدن انگل‌هایی می‌شود که به شکل‌گیری گال کمک می‌کند. از طرفی خواص ضدالتهاب، ضدعفونی‌کننده، ضدباکتری، ضدقارچی و التیام‌دهنده‌ی این روغن هم در درمان گال بسیار مؤثر است. برای استفاده از آن، می‌توانید مقداری از آن را با پنبه به محل مورد نظر بمالید.
روغن چریش
این روغن نوعی سم‌کش گیاهی محسوب شده که قادر است بسیاری از مشکلات پوستی از جمله گال را از بین ببرد. حاوی خواص ضدباکتری و ضدقارچی بوده که باعث از بین رفتن باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در پوست می‌شود. در واقع بوی این روغن مانع از رشد مجدد گال می‌شود.
فلفل هندی
فلفل هندی می‌تواند کنه‌ها را سوزانده و از بین ببرد، بنابراین باعث کاهش مشکلات ناشی از گال می‌شود. برای استفاده از آن می‌توانید مقداری از آن را در آب گرم وان حمام بریزید و تا زمان سرد شدن آب، داخل آن دراز بکشید.
روی
روی به طور مستقیم باعث از بین رفتن گال نمی‌شود، اما به طور مفیدی در پیشگیری از شیوع قارچ‌ها و عفونت مجدد پوستی تأثیر دارد. برای استفاده از آن، باید آن را به حالت پودری درآورده، با کمی آب قاطی کرده و بعد مخلوط به دست آمده را روی محل مورد نظر بمالید.
زردچوبه
زردچوبه هم گیاهی فوق‌العاده با خواص ضدعفونی‌کننده و ضدالتهاب است که می‌تواند علائم گال را از بین ببرد. می‌توانید مقداری از پودر آن را با کمی عصاره‌ی لیمو مخلوط کرده و بعد روی محل مورد نظر قرار دهید.
(منبع: health)

نحوه‌ی تشخیص و درمان گال چگونه است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ویدا

ویدا

1394-06-19 - 18:27 پاسخ

منشا گال حشره جرب می باشد

admin

admin

1394-06-19 - 18:27

برای کسب آگاهی بیشتر درباره ی گال به لینک زیر مراجعه فرمایید :

گال/http://www.alodoctor.ir/tag