چرا نباید کمردرد را نادیده گرفت؟

maryam01
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بعد از یک روز کاری در اداره یا انجام فعالیت‌های زیاد در خانه دچار درد آزاردهنده‌ای در کمر خود شوید؟ به نظر شما در این‌جور مواقع برای کاهش درد چه باید کرد؟ شاید استفاده از کیسه‌ی آب گرم یا مسکّن راهکار خوبی باشد. در اینجا می‌خواهیم به برخی علل این درد بپردازیم. ۱- کشش‌های عضلانی این یکی از علل رایج کمردرد است. شاید بیماران، علت اولیه‌‌ای بروز این درد و گرفتگی عضلانی را به یاد نداشته باشند اما بهتر است بدانید که این نوع دردها ظرف چند هفته خوب می‌شوند. ۲- کمر درد ناشی از آسیب ورزشی وقتی به دیسک میان‌مهره‌ای آسیب وارد می‌شود، می‌تواند به کمر درد بینجامد. در اکثر موارد، معمولا این دیسک از بین مهره‌ها بیرون نمی‌زند. در صورت بروز این اتفاق به آن فتق دیسک گفته شده و دردش بسیار شدید خواهد بود. ۳- تنگی مجرای نخاعی این مشکل معمولا در افراد سالخورده بیشتر دیده می‌شود. وقتی سن‌مان بالا می‌رود، ستون فقرات به خاطر آرتروز یا سایر اختلالات باریک‌تر می‌شود و به کمردرد می‌انجامد.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بعد از یک روز کاری در اداره یا انجام فعالیت‌های زیاد در خانه دچار درد آزاردهنده‌ای در کمر خود شوید؟ به نظر شما در این‌جور مواقع برای کاهش درد چه باید کرد؟ شاید استفاده از کیسه‌ی آب گرم یا مسکّن راهکار خوبی باشد. در اینجا می‌خواهیم به برخی علل این درد بپردازیم.
۱- کشش‌های عضلانی
این یکی از علل رایج کمردرد است. شاید بیماران، علت اولیه‌‌ای بروز این درد و گرفتگی عضلانی را به یاد نداشته باشند اما بهتر است بدانید که این نوع دردها ظرف چند هفته خوب می‌شوند.
۲- کمر درد ناشی از آسیب ورزشی
وقتی به دیسک میان‌مهره‌ای آسیب وارد می‌شود، می‌تواند به کمر درد بینجامد. در اکثر موارد، معمولا این دیسک از بین مهره‌ها بیرون نمی‌زند. در صورت بروز این اتفاق به آن فتق دیسک گفته شده و دردش بسیار شدید خواهد بود.
۳- تنگی مجرای نخاعی
این مشکل معمولا در افراد سالخورده بیشتر دیده می‌شود. وقتی سن‌مان بالا می‌رود، ستون فقرات به خاطر آرتروز یا سایر اختلالات باریک‌تر می‌شود و به کمردرد می‌انجامد.
۴- آرتروز مهره‌های کمر
آرتروز معمولا مفاصل زانو و انگشتان را دچار مشکل می‌کند. البته ممکن است در تمام مفاصل بدن از جمله مفاصل کوچک ستون فقرات اختلال ایجاد کند.
۵- پوکی استخوان
کمردرد ناشی از پوکی استخوان بییشتر به دلیل شکستن مهره‌ها در اثر فشار واردشده به آنها است. پوکی استخوان باعث تضعیف استخوان شده و در نهایت به شکستن آنها می‌انجامد.
راهکارهای پیشگیری
– تا آنجا که ممکن است، در صورت بروز کمردرد، زیاد به جلو خم نشوید
– چیز سنگین بلند نکنید
– اگر اضافه‌وزن دارید، سعی کنید کم‌کم وزنتان را کم کنید
– ورزش‌های که مستلزم جست و خیز ناگهانی است انجام ندهید
(منبع: webmd)

ریشه‌های روانی کمردرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ