خطر مرگ و میر ام‌ اسی‌ها دو برابر بیشتر است

maryam01
تحقیقات جدید نشان می‌دهد خطر مرگ و میر در افرادی که ام‌اس دارند، در مقایسه با افرادی که این بیماری را ندارند، دو برابر بیشتر است. این خطر در افراد زیر۵۹ سال تا سه برابر بیشتر است. با وجود تحقیقاتی که نشان می‌دهد میزان ام‌اس با گذشت زمان رو به افزایش است، بیش از ۲.۵ میلیون بیمار ام‌اسی در سرتاسر جهان خصوصا جوانان هنوز با علائم مرگ زودهنگام آن روبرو هستند،. طی تحقیقاتی، دانشمندان سیستم بدن ۵۷۹۷ فردی که ام‌اس داشتند و ۲۸۸۰۷ فرد سالم را به لحاظ جنسی، تولد در یک سال و یک مکان با هم مقایسه کردند. آنها دریافتند افراد ام‌اسی به طور میانگین ۷۶ سال عمر می‌کنند و افراد عادی که این بیماری را ندارند ۸۳ سال. آمار کلی افرادی که ام‌اس داشتند و به خاطر ام‌اس و مشکلات ناشی از آن جان خود را از دست داند، ۴۴ درصد گزارش شد. بعد از آن، شایع‌ترین دلایل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های خونی، سرطان و بیماری‌های تنفسی بوده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خطر مرگ و میر در افرادی که ام‌اس دارند، در مقایسه با افرادی که این بیماری را ندارند، دو برابر بیشتر است. این خطر در افراد زیر۵۹ سال تا سه برابر بیشتر است. با وجود تحقیقاتی که نشان می‌دهد میزان ام‌اس با گذشت زمان رو به افزایش است، بیش از ۲.۵ میلیون بیمار ام‌اسی در سرتاسر جهان خصوصا جوانان هنوز با علائم مرگ زودهنگام آن روبرو هستند،.
طی تحقیقاتی، دانشمندان سیستم بدن ۵۷۹۷ فردی که ام‌اس داشتند و ۲۸۸۰۷ فرد سالم را به لحاظ جنسی، تولد در یک سال و یک مکان با هم مقایسه کردند. آنها دریافتند افراد ام‌اسی به طور میانگین ۷۶ سال عمر می‌کنند و افراد عادی که این بیماری را ندارند ۸۳ سال.
آمار کلی افرادی که ام‌اس داشتند و به خاطر ام‌اس و مشکلات ناشی از آن جان خود را از دست داند، ۴۴ درصد گزارش شد. بعد از آن، شایع‌ترین دلایل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های خونی، سرطان و بیماری‌های تنفسی بوده است.
محققان همچنین این مسئله را هم بررسی کردند که آیا شرکت‌کنندگان، بیماری‌های دیگری هم داشتند یا نه؛ بیماری‌هایی مانند دیابت، افسردگی و صرع. در کل، به این نتیجه رسیدند که داشتن بیماری‌های دیگر در افرادی که ام‌اس دارند در مقایسه با افرادی که ام‌اس ندارند باعث کوتاه شدن عمر نمی‌شود. با این حال افرادی که ام‌اس دارند و از سایر بیماری‌ها هم رنج می‌برند طول عمرشان نسبت به افرادی که بیماری‌هایی هم‌چون دیابت ندارند کمتر است.
(منبع: NHS)

عواملی که احتمال ابتلا به ام‌اس را افزایش می‌دهند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ