با توت ‌فرنگی به جنگ زخم معده بروید

maryam01
برای آن دسته از افرادی که نمی‌توانند با دیدن نوشابه‌های الکی جلوی خود را بگیرند خبر خوبی داریم. مصرف توت‌فرنگی می‌تواند خطر ایجاد مخاط معده را کاهش دهد. در واقع تأثیرات مثبت توت ‌فرنگی نه تنها به خاطر وجود خواص آنتی‌اکسیدانی آن، بلکه به این دلیل است که باعث فعال کردن مقاومت آنتی‌اکسیدان‌ها و آنزیم‌های بدن می‌شوند. این یافته‌ها نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی سرشار از توت‌فرنگی می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های معدی که به خاطر تولید ملکول‌های رادیکال آزاد و یا سایر نمونه‌های واکنش‌پذیر اکسیژن رخ می‌دهد، تأثیر بسزایی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که این میوه می‌تواند روند شکل‌گیری زخم‌های معده را در انسان کاهش دهد. آماس یا التهاب غشای مخاطی معده به خاطر مصرف الکل رخ می‌دهد اما عفونت‌های ویروسی و یا مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (مانند آسپیرین) هم می‌تواند مسبب آن باشد.

برای آن دسته از افرادی که نمی‌توانند با دیدن نوشابه‌های الکی جلوی خود را بگیرند خبر خوبی داریم. مصرف توت‌فرنگی می‌تواند خطر ایجاد مخاط معده را کاهش دهد. در واقع تأثیرات مثبت توت ‌فرنگی نه تنها به خاطر وجود خواص آنتی‌اکسیدانی آن، بلکه به این دلیل است که باعث فعال کردن مقاومت آنتی‌اکسیدان‌ها و آنزیم‌های بدن می‌شوند.
این یافته‌ها نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی سرشار از توت‌فرنگی می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های معدی که به خاطر تولید ملکول‌های رادیکال آزاد و یا سایر نمونه‌های واکنش‌پذیر اکسیژن رخ می‌دهد، تأثیر بسزایی داشته باشد.
تحقیقات نشان می‌دهد که این میوه می‌تواند روند شکل‌گیری زخم‌های معده را در انسان کاهش دهد. آماس یا التهاب غشای مخاطی معده به خاطر مصرف الکل رخ می‌دهد اما عفونت‌های ویروسی و یا مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (مانند آسپیرین) هم می‌تواند مسبب آن باشد. دانشمندان معتقدند که مصرف توت‌فرنگی حین پاتولوژی و یا بعد از آن می‌تواند به کاهش خطر غشای مخاطی معده کمک کند.
(منبع: health)

راه های پیشگیری از زخم معده و اثنی عشر را می دانید ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ