موهای زائد چرا رشد می کنند و راه حل چیست؟

دکتر مهتاب مستوفی زاده متخصص پوست، مو و لیزر: اختلالات تیروئید یکی از دلایل پرمویی است. اما تیروئید عامل اصلی رشد مو نیست و پرمویی در خانم‌ها بیشتر به دلیل نژادی اتفاق می‌افتد.

دکتر مهتاب مستوفی زاده متخصص پوست، مو و لیزر:

اختلالات تیروئید یکی از دلایل پرمویی است. اما تیروئید عامل اصلی رشد مو نیست و پرمویی در خانم‌ها بیشتر به دلیل نژادی اتفاق می‌افتد. به این صورت که در برخی از نژادها مانند اسکاندیناوی پرموئی وجود ندارد اما در جنوب اروپا یا کشورهای خاورمیانه و ایران، خانم‌ها معمولا پرمو هستند. موی زاید به پیدایش موهای ضخیم و مردانه در نقاط خاصی از پوست خانم ها مانند چانه و پشت لب، بناگوش،سینه، شکم،پشت و داخل رانها گفته می شود. البته علل مختلفی برای رشد موهای زائد وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

علت اول رشد موهای زائد

اکثر موارد موی زاید ریشه هورمونی ندارند و در این زمینه یکی از بهترین راه های تشخیص، مرتب بودن پریود ماهیانه در زنان می‌باشد. اگر پریود ماهانه در زنان منظم باشد می‌توان تا حد زیادی نتیجه گرفت مشکل موی زاید به علت اختلالات هورمونی نیست. موی زاید می‌تواند جنبه ارثی  داشته باشد و به صورت  ساختاری مشکل در ریشه موها وجود داشته باشد، در این موارد از آنجایی که گیرنده‌های هورمون مردانه در ریشه مو قدرتمند هستند، علی‌رغم طبیعی بودن سطح هورمون های مردانه، فرد دچار پرمویی می‌شود. می‌توان با در نظر گرفتن شرایط فرد از قبیل متأهل یا باردار بودن از روش‌هایی برای کاهش موهای زائد استفاده کرد. به طور مثال داروهایی وجود دارند که ریشه مو را کنترل کرده و شدت رشد مو را کاهش می‌دهند. اما با استفاده ازاین داروها معمولا موها به طور کامل از بین نمی‌روند اما یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد در بدن استفاده از لیزر موهای زائد است. با این روش چنانچه به صورت مرتب انجام شود موهای زائد می‌توانند به طور کامل از بین بروند. در این روش ریشه‌های مو سوزانده می‌شوند.

علت دوم رشد موهای زائد

افزایش حساسیت گیرنده‌های مو به هورمون های مردانه  از شایع‌ترین دلایل ایجاد موهای زائد است. تومورهای تخمدان و غدد فوق کلیه، سندروم کوشینگ و یا دلایل نادری از قبیل نقص سیستم آنزیمی هم می‌توانند از دیگر دلایل باشند. تخمدان پلی کیستیک را هم می‌توان یکی دیگر از دلایل شایع ایجاد موهای زائد دانست که البته علائم دیگری از قبیل چاقی، اختلال در عادت ماهیانه، اکنه ،طاسی، نازایی و دیرزایی نیز دارد.گاهی مصرف بعضی از داروها مانند کورتن،پروژسترون های خاص ، دانازول و داروهای هورمونی که در بدنسازی به کار می روند می توانند باعث موی زاید شوند.

رشد موهای زائد چنانچه ناشی از دلایل هورمونی باشند حالتی شدید و پیش‌رونده خواهند داشت. لازم به ذکر است که رشد موهای زائد درجات مختلفی دارد که از خفیف که درجه یک است تا حالت مردانه که درجه ۴ است سطح‌بندی می‌شود و بر همین اساس درمان لازم انجام می‌شود.

راه حل چیست؟

امروزه یکی از اصلی ترین راه برای کاهش موهای زائد، استفاده از دستگاه لیزر است. اما متاسفانه برخی از افراد ممکن است از نتیجه نهایی راضی نباشند. با این حال اگر از انجام لیزر در مراکز مختلف خسته شده اید و ماه هاست که جواب نگرفته اید به کلینیک مه سیما یه سرى بزنید و از نتیجه سورپرایز شوید.

کلینیک دکتر مهتاب مستوفى زاده:

داراى بورد تخصصى پوست و مو

تعیین درجه لیزر توسط پزشک متخصص پوست، خاص شرایط هر فرد

خط کشی دقیق هر عضو

تعداد شات بصورت نامحدود و هم پوشان

تعرفه قیمت متعادل

دلسوزی، وجدان کاری و دقت بالا

محیطی حرفه ای و لوکس

رعایت کامل اصول بهداشتی

شما با این شرایط می توانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

دکتر مهتاب مستوفی زاده متخصص پوست، مو و لیزر:  دوره پزشکی عمومی رادر دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال ١٣٧٠ شروع و در سال ١٣٧٧ به پایان رساندند و در سال ١٣٨۴ موفق به اخذ بورد تخصصی پوست، مو و زیبایی از دانشگاه تهران شدند. 

سابقه کاری درخشان وی از سال ١٣٨۵ شروع شده و تا کنون بیش از ١٠٠٠٠ بیمار تحت نظر ایشان بودند، مطب دکتر مهتاب مستوفی زاده مجهز به جدیدترین تکنولوژی ‏های روز دنیا می‏ باشدکه در سال ۱۳۹۱ به مدیریت ایشان تاسیس گردید ، یکی از مهمترین اهداف وی آشنا کردن عموم مردم با استانداردهای روز دنیا در نحوه ارائه خدمات زیبایی و لیزر است. و همچنین وظیفه خود می‏دانند تا ارائه خدمات زیبایی ولیزر توسط افراد غیر متخصص و غیر پزشک و همینطور استفاده از مواد غیر استاندارد و فاقد مجوز را به چالش بکشد و در این راستا اطلاع رسانی کند.

شما می توانید برای ارتباط با مطب دکتر مهتاب مستوفی زاده با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122238220

02122688873

09193361465

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، نرسیده به چهارراه کامرانیه، جنب ژیوار مارکت، پلاک ۱۰، طبقه دوم، واحد۶

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ