ارتباط سطح تحصیلات با نزدیک‌بینی

maryam01
میوپیا یا نزدیک‌بینی نوعی بیماری شایع است که حدود ۴۲ درصد از افراد در آمریکا به آن مبتلا هستند. در حال حاضر تحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالای تحصیلات و یا گذراندن دوران بیشتر در دبیرستان و تمام کردن تحصیلات تکمیلی با شیوع گسترده‌تر و شدت بیشتر بیماری‌های چشمی مرتبط است. نزدیک‌بینی نوعی خطای انکساری است که طی آن چشم، نور را به درستی منکسر نکرده یا نمی‌شکند و این باعث می‌شود که اشیاءِ نزدیک واضح و خوب به نظر بیایند اما اشیاء دور تیره و تار باشند. این بیماری بسیار شایع است و محققان می‌گویند که نزدیک‌بینی در سال‌های اخیر در سرتاسر جهان شیوع زیادی پیدا کرده است و در نتیجه نگرانی‌هایی در حوزه‌ی اقتصادی و سلامت به همراه داشته است. در واقع نزدیک‌بینی حاد نه تنها باعث اختلالات بینایی می‌شود، بلکه خطر پارگی پرده‌ی شبکیه، تباهی لکه‌ی زرد، آب مروارید زودهنگام و آب سیاه چشم را به همراه دارد.

میوپیا یا نزدیک‌بینی نوعی بیماری شایع است که حدود ۴۲ درصد از افراد در آمریکا به آن مبتلا هستند. در حال حاضر تحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالای تحصیلات و یا گذراندن دوران بیشتر در دبیرستان و تمام کردن تحصیلات تکمیلی با شیوع گسترده‌تر و شدت بیشتر بیماری‌های چشمی مرتبط است.
نزدیک‌بینی نوعی خطای انکساری است که طی آن چشم، نور را به درستی منکسر نکرده یا نمی‌شکند و این باعث می‌شود که اشیاءِ نزدیک واضح و خوب به نظر بیایند اما اشیاء دور تیره و تار باشند.
این بیماری بسیار شایع است و محققان می‌گویند که نزدیک‌بینی در سال‌های اخیر در سرتاسر جهان شیوع زیادی پیدا کرده است و در نتیجه نگرانی‌هایی در حوزه‌ی اقتصادی و سلامت به همراه داشته است. در واقع نزدیک‌بینی حاد نه تنها باعث اختلالات بینایی می‌شود، بلکه خطر پارگی پرده‌ی شبکیه، تباهی لکه‌ی زرد، آب مروارید زودهنگام و آب سیاه چشم را به همراه دارد.
برای شناسایی بهتر و دقیق‌تر ارتباط بین نزدیک‌بینی و عوامل محیطی، محققان ۴۶۵۸ فرد آلمانی ۳۵ تا ۴۷ ساله مبتلا به میوپیا را بعد از در نظر گرفتن مشکلات مربوط به آب مروارید و نیز سابقه‌ی جراحی انکساری در گذشته مورد بررسی قرار دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که ۵۳ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقایسه با ۳۵ درصد فارغ‌التحصیلان دبیرستانی و ۲۴ درصد افرادی با تحصیلات دبیرستانی دچار نزدیک‌بینی بودند. هم‌چنین این تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که افرادی که سال‌های بیشتری را در مدرسه سپری می‌کنند به ازای هر سال تحصیلی میزان نزدیک‌بینی آنها بیشتر می‌شود. آنها می‌گویند از آنجایی که دانش‌آموزان بیشتر در معرض خطر نزدیک‌بینی هستند، توصیه می‌شود که برای احتیاط وقت بیشتری را در بیرون از این فضا و یا خارج از خانه سپری کنند.
(منبع: webmd)

آیا کمبود نور خورشید می‌تواند باعث نزدیک‌بینی شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ