درمان التهاب لثه باعث کاهش علائم پروستات میشود

maryam01
تحقیقات نشان می‌دهد درمان التهاب لثه باعث کاهش علائم التهاب پروستات می‌شود. تحقیقات قبلی نشان داده که بین بیماری لثه و التهاب پروستات، ارتباط هایی وجود دارد. همانطور که می‌دانید التهاب پروستات نوعی بیماری است که باعث عفونی شدن غده ای می‌شود که «مایع منی» را تولید می‌کند. این التهاب می‌تواند به بروز مشکلات ادراری بینجامد. این تحقیقات نشان می‌دهد اگر بیماری های مربوط به لثه درمان شود، می‌تواند به بهبود علائم التهاب پروستات و کیفیت زندکی افرادی بیانجامد که از این مسئله رنج می‌برند. محققان در ارتباط با تحقیقات‌شان میگویند که درمان التهاب لثه باعث بهبود علائم پروستات و کاهش سرم خون آنتیژن ویژهی پروستات (PSA) در مردانی میشود که این میزان و التهاب لثه مزمن در آنها بالا است. آنها معتقدند که بیماری لثه نه تنها بر دهان که میتواند در نقاط مختلف بدن التهاب ایجاد کند.

تحقیقات نشان می‌دهد درمان التهاب لثه باعث کاهش علائم التهاب پروستات می‌شود. تحقیقات قبلی نشان داده که بین بیماری لثه و التهاب پروستات، ارتباط هایی وجود دارد. همانطور که می‌دانید التهاب پروستات نوعی بیماری است که باعث عفونی شدن غده ای می‌شود که «مایع منی» را تولید می‌کند. این التهاب می‌تواند به بروز مشکلات ادراری بینجامد. این تحقیقات نشان می‌دهد اگر بیماری های مربوط به لثه درمان شود، می‌تواند به بهبود علائم التهاب پروستات و کیفیت زندکی افرادی بیانجامد که از این مسئله رنج می‌برند. 
محققان در ارتباط با تحقیقاتشان می‌گویند که درمان التهاب لثه باعث بهبود علائم پروستات و کاهش سرم خون آنتیژن ویژهی پروستات (PSA) در مردانی می‌شود که این میزان و التهاب لثه مزمن در آن‌ها بالا است. آن‌ها معتقدند که بیماری لثه نه تنها بر دهان که می‌تواند در نقاط مختلف بدن التهاب ایجاد کند. 
تحقیق جدیدی درباره ی پروستات
در این تحقیق، محققان ۲۷ مرد ۲۱ ساله و بالا‌تر را مورد آزمایش قرار دادند. هر یک از آن‌ها طی سال گذشته یکبار نمونه برداری بافتی انجام داده که نشان می‌داد غده‌ پروستات آن‌ها عفونی است و نیز آزمایش خونی که بیانگر میزان بالای آنتیزن ویژه ی پروستات (PSA) بوده که هر یک از علائم احتمالی التهاب و سرطان محسوب می‌شود. بعد از جواب دادن به سوالاتی بر اساس معیار امتیاز دهی علائم بین المللی پروستات و تستی درباره ی کیفیت زندگی و احتمال بروز مشکلات ادراری، محققان دریافتند که از ۲۷ نفر شرکت کننده، ۲۱ نفر هیچ علائمی از التهاب نداشته یا در حد خفیف بوده اما ۱۵ نفر دارای غده های بدخیم بوده و دو نفر هم دارای التهاب و یک غده ی بدخیم بودند. 
تمام مردان دچار بیماری های لثه خفیفی بوده که تحت درمان قرار گرفتند. آن‌ها چهار تا هشت هفته بعد بار دیگر برای بیماری لثه تحت آزمایش قرار گرفتند و نتایج نشان داد که علائم بیماری در آن‌ها بهبود یافته است.

(منبع: medicinenet)

التهاب لثه و بیماری قلبی و ارتباط مولکولی بین آنها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ