درمان جدید برای عفونت گوش میانی با داروهای ضدسکته‌ی مغزی

maryam01
عفونت گوش میانی یکی از شایع‌ترین عفونت‌های باکتریایی در دوران کودکی بوده و دلیل عمدهٔ کم‌شنوایی محسوب می‌شود که ممکن است در حساسترین دوران کودکی بر روی تکلم بچه و پیشرفت زبانی او تأثیر بگذارد.

عفونت گوش میانی یکی از شایع‌ترین عفونت‌های باکتریایی در دوران کودکی بوده و دلیل عمدهٔ کم‌شنوایی محسوب می‌شود که ممکن است در حساسترین دوران کودکی بر روی تکلم بچه و پیشرفت زبانی او تأثیر بگذارد. در حال حاضر تحقیقات اخیر بر روی حیوانات حاکی از یافتن نشانه‌های جدیدی از دارویی به نام وینپوسیتین است که برای مدت زمان طولانی جهت درمان سکتهٔ مغزی و سایر اختلالات عصب‌شناختی استفاده می‌شد. 
کار این دارو کاهش بیش‌تولید مخاط در برابر باکتری‌ای است که منجر به عفونت گوش می‌شود و باعث می‌شود که درمان‌های غیرآنتی‌بیوتیکی برای کاهش التهاب بدون عوارض جانبی مورد نیاز باشد. 
وینپوسیتین نوعی استر اتیل ترکیبی از آپووینسامین است– آلکالیدی که از صدف‌ماهی به دست می‌آید –این دارو در قالب داروی ضد سکتهٔ مغزی در اکثر کشور‌ها و نیز به عنوان مکمّل رژیمی استفاده می‌شود. 
اخیرا یک تیم تحقیقاتی موفق شده با استفاده از این دارو درمان جدیدی برای عفونت گوش میانی شناسایی کند. آن‌ها می‌گویند: تحقیقات ما منجر به پیشرفت در راهکارهای درمانی بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها به منظور کنترل ایمنی‌آسیب‌شناسی، کاهش بیش‌تولید مخاط، بهبود و تقویت کم‌شنوایی و افزایش سیستم دفاعی بدن در برابر عفونت گوش میانی است. 
داروی وینپوسیتین مانع از تولید موسین می‌شود
می‌دانیم که موسین که ترکیب اصلی مخاط محسوب می‌شود، نقش مهمی در از بین بردن باکتری‌های زائد بدن ایفا می‌کند. اما آنچه که می‌تواند رخ دهد این است که بدن در این شرایط مخاط زیادی تولید کرده که منجر به کم‌شنوایی و پاکسازی کمتر باکتری‌ها می‌شود. شناسایی کارکرد دیگر این دارو مزیتهای زیادی به همراه داشته است. علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، هیچ گزارشی مبنی بر تأثیرات متغیر و یا مسمویت ناشی از مصرف وینپوسیتین در دُزهای تجویز شده در بچه‌ها و بزرگسالان مشاهده نشده است. 
 (منبع: mayoclinic) 

داروهای خانگی برای درمان عفونت گوش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ