استفاده از درمانهای طبیعی برای سکسکه‌ غیرقابل کنترل

maryam01
سکسکه، نوعی گرفتگی عضلانی ناگهانی و غیرارادی دیافراگم است که به طور مداوم و زمانی که تارهای صوتی بسته می‌شود رخ داده و صدای سکسکه ایجاد می‌شود. اکثر سکسکه‌ها هیچ علت بارزی ندارد، اما دانشمندان نشانه های جدیدی در ارتباط با علل آن یافتهاند. علل ۱. انسداد کبدی (انسداد جریان انرژی در کبد) ۲. جریان رو به بالای انرژی معده (که بعد به طور طبیعی به سمت پایین جریان می‌یابد)

سکسکه، نوعی گرفتگی عضلانی ناگهانی و غیرارادی دیافراگم است که به طور مداوم و زمانی که تارهای صوتی بسته می‌شود رخ داده و صدای سکسکه ایجاد می‌شود. اکثر سکسکه‌ها هیچ علت بارزی ندارد، اما دانشمندان نشانه های جدیدی در ارتباط با علل آن یافته اند. 
علل
۱. انسداد کبدی (انسداد جریان انرژی در کبد) 
۲. جریان رو به بالای انرژی معده (که بعد به طور طبیعی به سمت پایین جریان می‌یابد) 
کبد یک عضو اصلی و حیاتی در تنظیم انرژی بدن است که در تمام بدن جریان می‌یابد. ایجاد اختلال و تغییر مسیر انرژی معده، نتیجه ی نخستین علل سکسکه است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که غذا خودن سریع یا زیاد غذا خوردن، تحریک عصبهای دیافراگم به خاطر عفونت یا سرطان و غیره هم می‌تواند در نتیجه ی دو عامل بالایی رخ دهد. 
مشکلات ناشی از سکسکه ی غیرقابل کنترل
۱. ناموزون بودن ریتم قلب: انسداد انرژی کبدی که منجر به ایجاد اختلال در انرژی بادی بدن شده و به ناموزونی ریتم قلبی می‌انجامد. اگر بتوانید انسداد انرژی کبد را درمان کنید، ناموزونی قلبی هم خوب می‌شود. 
۲. برگشت معدی: که‌‌ همان اختلال و تغییر مسیر انرژی معده و جریان یافتن به سمت بالا است. 
توضیحات منطقی درباره ی دگردرمانی 
عدم کارکرد درست کبد باعث ایجاد اختلال در سوخت و ساز سموم موجود در خون می‌شود. وقتی این سموم در جریان متابولیسم از بین نروند، دوباره وارد جریان خون شده و رفته رفته به مغز رفته و در آنجا گیرنده های شیمیایی ناحیه ی فعال کننده را تحریک و منجر به سکسکه می‌شود. داروهای مسکن باعث مسدود شدن این گیرنده های شیمیایی فعال کننده در مغز می‌شود. 
داروهای ضدتهوع و روانکننده ی روده باعث بروز عوارض جانبی روانی مانند اضطراب، افسردگی، افکار خودکشی و علائمی نظیر پارکینسون می‌شود. بروز هر نوع مشکلی در ارتباط با عدم عملکرد درست کبد تنها می‌تواند با مصرف داروهای جدید بد‌تر شود چرا که کبد نمی‌تواند این داروهای شیمیایی را سم زدایی کند و این باعث افزایش مسمومیت داخل بدن می‌شود. 
(منبع: health) 

چگونه از شر سکسکه ها خلاص شویم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ