آیا عسل باعث بهبود آفت های دهان میشود؟

maryam01
آفت های دهانی همواره مایه ی آزار انسان بوده است. هنوز دکترها علت دقیق این زخم های دهانی دردناک را نمی دانند. ممکن است هر عاملی مسبب آن باشد؛ از اضطراب یا حساسیت های غذایی گرفته تا عوامل ژنتیکی. اما تحقیقات جدید نشان داده که یکی از سریعترین و مؤثرترین روشهای درمان آفت دهانی٬ در داخل کابینت آشپزخانه ی ما قرار دارد. اخیرا دانشمندان طی تحقیقاتی٬ ۹۴ نفر از افرادی را که از آفت دهانی رنج می بردند یکجا جمع کرده و به طور تصادفی آنها را به سه گروه تقسیم کردند. برای درمان آفت های دهانی٬ گروه اول از عسل٬ گروه دوم از کرم کورتیکواستروئید و گروه سوم هم از محصولات بدون نسخه ای که لایه ی محافظی برای درمان روی زخمها ایجاد میکرد استفاده کردند. آنها سه بار در روز از روش های درمانی خود استفاده کرده و محققان هم نتایج را بررسی می کردند.

آفت های دهانی همواره مایه ی آزار انسان بوده است. هنوز دکترها علت دقیق این زخم های دهانی دردناک را نمی دانند. ممکن است هر عاملی مسبب آن باشد؛ از اضطراب یا حساسیت های غذایی گرفته تا عوامل ژنتیکی. اما تحقیقات جدید نشان داده که یکی از سریعترین و مؤثرترین روشهای درمان آفت دهانی٬ در داخل کابینت آشپزخانه ی ما قرار دارد.
اخیرا دانشمندان طی تحقیقاتی٬ ۹۴ نفر از افرادی را که از آفت دهانی رنج می بردند یکجا جمع کرده و به طور تصادفی آنها را به سه گروه تقسیم کردند. برای درمان آفت های دهانی٬ گروه اول از عسل٬ گروه دوم از کرم کورتیکواستروئید و گروه سوم هم از محصولات بدون نسخه ای که لایه ی محافظی برای درمان روی زخمها ایجاد میکرد استفاده کردند. آنها سه بار در روز از روش های درمانی خود استفاده کرده و محققان هم نتایج را بررسی می کردند.
تنها ظرف ۴ روز٬ تمام زخمها در گروه اول (که از عسل استفاده کردند) به طور کامل از بین رفت اما تعداد زخمها در گروه دوم و سوم تغییری نکرد. همانطور که می دانید عسل میتواند به کاهش درد هم بیانجامد. بعد از ۱ روز٬ افرادی که از عسل استفاده کرده بودند٬ تا ۹۵ درصد درد زخم آفت در آنها کاهش یافته و روز سوم به طور کامل از بین رفت.
البته این نتایج برای متخصصان چندان شگفت انگیز نبود٬ چون آنها از تأثیرات عسل آگاه بوده و با این آزمایش تنها دیدگاه شان محکم تر شد. آنها می گویند: در درمان زخمهای دهانی٬ فعالیت اصلی به خاطر خاصیت ضدالتهابی عسل است. شما می توانید این خاصیت را زمانی ببینید که دچار سوختگی یا سوزش شُدید. با مالیدن عسل روی محل مورد نظر٬ درد آن ظرف ۱۰ دقیقه از بین خواهد رفت و قرمزی آن هم شدید نخواهد شد.
(منبع: webmd)

چگونه آفت دهان را درمان کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حجت

حجت

1397-02-11 - 17:18 پاسخ

سلام موثر ترین ، حتمی ترین ، قطعی ترین و صد درصد ترین راه درمان آفت که تمامی کسانی که از این راه استفاده کرده اند بدون استثناء صد درصد بهبود پیدا کرده اند استفاده از داروی (آفتین ژل ) است از شما خاضعانه التماس میکنم تنها یک بار از این دارو استفاده کنید و اگر مشکل شما بر طرف نشد هر چه دوست دارید در دلتان به من بگویید برای اطمینان با یک سرچ ساده نام این دارو دراینترنت خودتان کاملا قانع خواهید شد اینجانب سالها به این بیماری مبتلا بوده ورنج ودرد فراوان راتحمل کرده ام و برای درمان آن راههای بسیاری را امتحان ونتیجه ای نگرفته ام و فقط با یک بار استفاده از این دارو مشکل من به کلی برطرف شده است

حجت

حجت

1397-02-08 - 18:54 پاسخ

سلام موثر ترین ، حتمی ترین ، قطعی ترین و صد درصد ترین راه درمان آفت که تمامی کسانی که از این راه استفاده کرده اند بدون استثناء صد درصد بهبود پیدا کرده اند از شما خاضعانه التماس میکنم تنها یک بار از این دارو استفاده کنید و اگر مشکل شما بر طرف نشد هر چه دوست دارید در دلتان به من بگویید محصولی که برای نخستین بار دردنیا ساخته شده است و مراحل ثبت اختراع آن در سال ۲۰۱۱ در ایالات متحده شروع و در ایران در سال ۱۳۹۱ نیز ثبت شد

اروین

اروین

1394-07-01 - 04:19 پاسخ

سلام ممنون خیلی عالی هست