غذاهای فوق العاده عالی برای تسکین سینوزیت

maryam01
سینوزیت

سینوزیت به معنای التهاب یا تورم سینوس‌ها است و در اکثر موارد با درد همراه است. در حال حاضر حدود ۳۲ میلیون نفر در ایالات متحده به سینوزیت مزمن٬ یعنی سینوزیتی که بیش از ۳ هفته ادامه دارد مبتلا هستند.

علائم سینوزیت
نشانه‌ها و علائم سینوزیت می‌تواند شامل تب٬ ضعف و خستگی٬ سرفه که خصوصا در شب بیشتر می‌شود و آبریزش بینی یا گرفتگی بینی باشد. علاوه بر اینها٬ ترشح مخاط از سینوس‌ها در پشت گلو هم می‌تواند به گلودرد بیانجامد.

غذاهای عالی برای درمان سینوزیت
مرکبات٬ گوجه فرنگی٬ گل کلم٬ میوه های بیهسته ی قرمز٬ سیبزمینی٬ کلم بروکلی٬ فلفلهای سبز و قرمز و اسفناج دارای مواد مغذی و سرشار از ویتامین C هستند و این باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
ویتامین‌ها B-کمپلکس در واقع گروهی از ویتامین‌ها از جمله تیامین (B۱) ٬ ریبوفلاوین (B۲) ٬ نیاسین (B۳) و اسید فولیک (B۹) هستند که در تعادل سیستم عصبی نقش بسیار مهمی دارند٬ کربوهیدرات‌ها را در چرخهی سوخت و ساز به انرژی تبدیل کرده و گلبولهای قرمز جدید می‌سازند. غلات کامل٬ لوبیاها٬ سیبزمینی٬ موز٬ ماهی سالمون و اسفناج موادی هستند که در دسته ی ویتامین B قرار می‌گیرند.
روغن سبزیجات٬ سبزیجات با برگهای سبز٬ آجیل و غلات غنی شده غذاهای استانداری هستند که ویتامین E دارند. ویتامین E نوعی آنتی اکسیدان است که از سلولهای شما در برابر ملکول های رادیکال آزاد محافظت می‌کند. همانطور که می‌دانید ملکول های رادیکل آزاد قادرند به سلول‌ها آسیب رسانده و منجر به تشدید بیماری قلبی عروقی و سرطان شود. ویتامین E نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند.
(منبع: webmd)

سینوزیت و ارتباط آن با تنوع میکروبی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ