روش‌های مختلف از بین بردن استریا

maryam01
استریا یا ترک های پوستی معمولا خطوط صورتی یا مایل به سفیدی هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد می‌شوند. در این شرایط لایه ی سطحی پوست تغییرناپذیر مانده و لایه های عمیق تر٬ که در آن کلاژن و الاستین باعث سفت‌تر شدن و کشسانی پوست می‌شوند٬ باریک و ترکدار می‌شود. استریا چطور ایجاد می‌شود؟ -اغلب آن‌ها طی دوران بارداری بر روی سینه و شکم شکل می‌گیرند. دلیل آن در اکثر موارد هورمونی است٬ چرا که طی دوران بارداری نقش هورمونها٬ نرم‌تر کردن کلاژن است تا بافت‌ها بتوانند برای زایمان نوزاد٬ کشسانی خوبی داشته باشند.

استریا یا ترک های پوستی معمولا خطوط صورتی یا مایل به سفیدی هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد می‌شوند. در این شرایط لایه ی سطحی پوست تغییرناپذیر مانده و لایه های عمیق تر٬ که در آن کلاژن و الاستین باعث سفت‌تر شدن و کشسانی پوست می‌شوند٬ باریک و ترکدار می‌شود.
استریا چطور ایجاد می‌شود؟
-اغلب آن‌ها طی دوران بارداری بر روی سینه و شکم شکل می‌گیرند. دلیل آن در اکثر موارد هورمونی است٬ چرا که طی دوران بارداری نقش هورمونها٬ نرم‌تر کردن کلاژن است تا بافت‌ها بتوانند برای زایمان نوزاد٬ کشسانی خوبی داشته باشند.
-برخی از زنان دارای کلاژن ضعیفتری نسبت به دیگران بوده و لذا برخی دیگر در دوران بارداری٬ تارچه هایی روی شکمشان پدید می‌آید.
-کسانی که بدنسازی کار می‌کنند به خاطر مصرف استروئیدها٬ این خطوط روی بدنشان ایجاد می‌شود.
روشهای درمانی استریا
-درمان با لیزر
وقتی ترکهای پوستی خیلی واضح و مشخص باشد برای درمان آن‌ها از لیزر استفاده می‌شود. مثلا لیزر فرکسل نوعی لیزر است که می‌تواند یک میلیمتر از سطح پوست را برداشته و حدود ۱ میلیمتر از آن را سالم باقی بگذارد٬ و از طرفی انرژی گرمایی آن باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود. نظیر این اتفاق در روش لایه برداری شیمیایی هم می‌افتد.
-میان پوست درمانی
در طول آسیب مکانیکی پوست به خاطر سوزن٬ میان پوست درمانی می‌تواند باعث ضخیم شدن الاستین و کلاژن شود. در واقع سوزن مورد استفاده در این روش در امتداد خطوط مایل به سفید ترک‌های پوستی شکل گرفته روی پوست قرار می‌گیرد و به آن وارد می‌شود. در فرآیند بهبود پوست٬ اثر این سوزن باعث تحریک فرآیندهای طبیعی می‌شود که به افزایش تولید کلاژن جدید و الاستین می‌انجامد.
کربوکسی درمانی
روشی است که به طور بارزی به افزایش کلاژن و استروژن پوست کمک کرده و از طرفی به کاهش قطر تارهای پیچ خورده در خطوط مایل به سفید پوستی می‌انجامد. در این روش٬ دیاکسید کربن دارویی به پوست و به داخل هر یک از خطوط مربوط به ترک‌های پوستی تزریق می‌شود.
 (منبع: webmd)

استریا یا خطوط پوستی بیشتر در چه کسانی شایع است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
بهزاد

بهزاد

1396-10-21 - 04:58 پاسخ

با درود اگر توسط پزشک وارد به استفاده از فرمولهای جدید اسیدهای میوه درمان استرچ مارک انجام شود بدون عوارض و با هزینه ای معادل یک سوم سایر روشها بدون بازگشت و عوارض درمان امکان پذیر است. با تشکر بهزاد 09125125321 instaL poostebartar