توصیه‌های دکتر علی سمیعی برای کودکان بدغذا

اخبار پزشکی و سلامت- دکتر علی سمیعی، پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی: آیا کودک شما غیر از غذای مورد علاقه‌اش چیز دیگری نمی‌خورد؟ یا فرزند خردسال شما ترجیح می‌دهد فقط بازی کند و لب به چیزی نزند؟ اگر غذا خوردن کودک شما به یک معضل تبدیل شده، بهتر است بدانید که تنها نیستید.

دکتر علی سمیعی، پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی:
آیا کودک شما غیر از غذای مورد علاقه‌اش چیز دیگری نمی‌خورد؟ یا فرزند خردسال شما ترجیح می‌دهد فقط بازی کند و لب به چیزی نزند؟
اگر غذا خوردن کودک شما به یک معضل تبدیل شده، بهتر است بدانید که تنها نیستید. با کمک راه‌کارهای زیر احتمالاً خواهید توانست مشکل غذا خوردن کودک خود را برطرف سازید.
1- اشتهای کودک خود را در نظر بگیرید
مجبور کردن کودک به غذا خوردن در شرایطی که او میلی به غذا ندارد کار اشتباهی است. همچنین سعی نکنید با تحریک کردن، رشوه دادن یا مجبور کردن به او غذا دهید. این کار می‌تواند اوضاع را بدتر کند.
بهتر است مقدار غذایی که در ظرف او قرار می‌دهید زیاد نباشد تا کودک‌تان احساس فشار نکرده و خود درخواست غذای بیشتری کند.
2- به برنامه‌ی روزانه پایبند باشید
وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها را هر روز در یک ساعت مشخص آماده نمایید.
3- در مورد غذاهای جدید صبور باشید
کودکان معمولاً غذاهای جدید را بو می‌کشند و لمس می‌کنند، حتی ممکن است کمی از آن را داخل دهان خود گذاشته و مجدداً از دهان خارج سازند. کودک قبل از اینکه بتواند این غذای جدید را میل کند، ممکن است نیاز داشته باشد چندین بار با آن مواجه شود.
سعی کنید با صحبت کردن در مورد رنگ، بو و شکل غذا کودک خود به خوردن غذا تشویق کنید و در مورد مزه‌ی غذا صحبت نکنید. همچنین بهتر است غذاهای جدید را همراه با غذاهای مورد علاقه کودک‌تان به او بدهید.
4- از کودک خود کمک بخواهید
وقتی به خرید می‌روید از کودک خود بخواهید در انتخاب میوه‌ها، سبزیجات و دیگر مواد غذایی سالم به شما کمک کند. در منزل نیز از فرزندتان بخواهید در شستن سبزیجات یا چیدن میز به شما کمک کند.
5- عواملی که باعث پرت شدن حواس کودک می‌شوند را به حداقل رسانید
تلویزیون و دیگر ابزار الکترونیکی را هنگام صرف غذا خاموش کنید. این کار به کودک کمک می‌کند بر روی غذا خوردن تمرکز کند. علاوه بر این، سعی کنید در مورد غذاهایی که آماده می‌کنید خلاق باشید.

دکتر علی سمیعی، پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی است. کاهش و افزایش وزن با آخرین متد علمی، درمان سلولیت و کاهش بافت چربی، جوان‌سازی پوست و افزایش کلاژن با متد جدید، تغذیه دیابت نوع ۲، دوران کهولت، شیرهی و بارداری، تغذیه دوران کودکی، تغذیه و رشد مناسب دوران بلوغ خدماتی است که در مرکز مشاوره، تغذیه و رژیم‌درمانی دکتر علی سمیعی ارائه می‌شود.

برای تماس با دکتر سمیعی می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122785922

02122547573

آدرس:تهران، چهارراه پاسداران، خیابان دولت،بین چهارراه اختیاریه و دیباجی، بن بست هروی، نبش بانک آینده، ساختمان پزشکان هدیه، طبقه سوم

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ