رژیم درمانی چیست و چگونه منجر به کاهش وزن می شود؟

دکتر علی سمیعی، پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی:رژیم درمانی اصطلاحی عمومی است برای به کار بردن مواد خوراکی به منظور پیش‌گیری یا درمان بیماری‌ها. در این روش درمانی، رژیم غذایی افراد جهت بهبود سلامتی آن‌ها تغییر می‌کند.

دکتر علی سمیعی، پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی:
رژیم درمانی اصطلاحی عمومی است برای به کار بردن مواد خوراکی به منظور پیش‌گیری یا درمان بیماری‌ها. در این روش درمانی، رژیم غذایی افراد جهت بهبود سلامتی آن‌ها تغییر می‌کند، اما در برخی موارد، از یک رژیم غذایی جایگزین برای حذف برخی مواد خوراکی مشخص استفاده می‌شود. شیوه‌ی دوم به عنوان مثال، برای افرادی به کار برده می‌شود که دچار حساسیت‌ هستند. روش منع غذایی اغلب در بهبود علائم اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی در کودکان مفید است.
همچنین چند مدل‌ رژیمی نیز وجود دارند که از آن‌ها برای مقاوم‌سازی افراد به برخی مشکلات پزشکی خاص استفاده می شود. نام این رژیم‌ها غالباً از منطقه یا فرهنگی گرفته می‌شود که از مواد خوراکی مشخصی استفاده کرده و در برابر برخی بیماری‌های مشخص نسبتاً مصون هستند. برای مثال، رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر استفاده از منابع غذایی سالم چربی تک‌سیرنشده مانند روغن زیتون تأکید داشته و شامل مقدار زیادی گوشت بدون چربی، غلات کامل، میوه‌ و سبزیجات تازه است. تحقیقات نشان داده‌اند که این نوع رژیم غذایی می‌تواند سطح کلسترول و احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را به مقدار زیادی کاهش دهد.
رژیم اسکیموئی نوع دیگری از رژیم‌های غذایی تخصصی است که می‌تواند در کاهش ابتلا به مشکلات قلبی تأثیر داشته باشد. با این وجود، بین عادات غذایی این فرهنگ و افرادی که در ناحیه دریای مدیترانه زندگی می‌کنند تفاوت‌های واضحی وجود دارد. در واقع، اسکیموهای ساکن گرین‌لند و آلاسکا به ندرت دچار بیماری قلبی می‌شوند و این در حالی است که رژیم غذایی آن‌ها سرشار از چربی و کلسترول است. محققان معتقدند دلیل این تناقض آن است که این مردم از ماهی از جمله ماهی سالمون و خال‌خالی، بسیار زیاد استفاده می‌کنند. بنابراین رژیم غذایی آن‌ها مملو از اسید‌های چرب تک‌سیرنشده امگا-3 است که برای قلب مفید هستند.
از رژیم درمانی جهت پیش‌گیری یا به عنوان درمانی مکمل برای سرطان نیز استفاده می‌شود. مصرف زیاد آنتی‌اکسیدان‌ها و زردینه‌ها که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند مانع استرس اکسیداتیو در بدن خواهد گشت که این امر می‌تواند در پیش‌گیری از انواع بسیاری از سرطان‌ها کمک کند.

دکتر علی سمیعی، پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی است. کاهش و افزایش وزن با آخرین متد علمی، درمان سلولیت و کاهش بافت چربی، جوان‌سازی پوست و افزایش کلاژن با متد جدید، تغذیه دیابت نوع ۲، دوران کهولت، شیرهی و بارداری، تغذیه دوران کودکی، تغذیه و رشد مناسب دوران بلوغ خدماتی است که در مرکز مشاوره، تغذیه و رژیم‌درمانی دکتر علی سمیعی ارائه می‌شود.

برای تماس با دکتر سمیعی می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122785922

02122547573

آدرس:تهران، چهارراه پاسداران، خیابان دولت،بین چهارراه اختیاریه و دیباجی، بن بست هروی، نبش بانک آینده، ساختمان پزشکان هدیه، طبقه سوم

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ