افتادگی دریچه میترال چطور درمان می‌شود؟

maryam01
بسیاری از افرادی که دچار افتادگی دریچه میترال (MVP) هستند نیاز به درمان آن ندارند، چون این بیماری هیچ نشانه یا علامتی از خود نشان نمی‌دهد.

بسیاری از افرادی که دچار افتادگی دریچه میترال (MVP) هستند نیاز به درمان آن ندارند، چون این بیماری هیچ نشانه یا علامتی از خود نشان نمی‌دهد. حتی افرادی هم که علائم این بیماری در آن‌ها بارز است، نیاز به درمان ندارند. در واقع وجود علائم همواره به معنای مسیر مخالف جریان خون در دریچه ی میترال نیست. هدف درمان MVP موارد زیر است:
– پیشگیری از بیماری دروندل افروختگی عفونی (IE)، بینظمی ضربان قلب و سایر مشکلات
– کاهش علائم بیماری
– در صورت لزوم، ترمیم مشکلات دریچه‌ی میترال
دارو‌ها
افرادی که دریچه ی میترال آن‌ها دچار تغییر مسیر جریان خونی است می‌توانند از داروهایی به نام مسدودکننده های بتا برای درمان تپشهای قلبی و مشکلات سینه استفاده کنند. در اینجور مواقع، پزشک داروهای زیر را تجویز می‌کند:
– داروهایی برای اتساع رگ‌ها و کاهش حجم کاری قلب مثل دینیترات ایزوسوربید و هیدرالازین
– داروی دیگوکسین برای قوی‌تر کردن ضربان قلب
– داروهای ادرارآور برای از بین بردن مایعات اضافی از ریه
– داروهایی مانند فلکاینید و پروکاینامید برای تنظیم ضربان قلب
جراحی
جراحی تنها زمانی انجام می‌شود که وضعیت دریچه ی میترال و کارکرد آن بسیار غیرعادی بوده و خون در جهت مخالف به دهلیز‌ها برگردد. هدف اصلی جراحی، تقویت و یا کاهش خطر نارسائی قلبی است. زمان‌بندی عمل بسیار مهم است. اگر خیلی زود انجام شود و مشکل ترشح دریچه ی میترال تقریبا برطرف شود، به احتمال زیاد این جراحی عوارض خاصی برایتان نخواهد داشت.
به لحاظ سنتی، جراحان قلب از طریق ایجاد بُرش در جناغ سینه و شکافتن قلب، دریچه ی میترال را ترمیم یا تعویض می‌کنند. تعداد کم اما رو به رشدی از جراحان از روشی دیگر استفاده می‌کنند که در آن از یک یا چند بُرش کوچک در اطراق دیواره‌ی سینه استفاده می‌شود. این روش به برش دادن کمتر، کاهش فقدان خونی و کم شدن دوران بستری در بیمارستان می‌انجامد.
 (منبع: webmd)

استفاده از داروهای پیشگیرانه راهکاری برای درمان نارسایی دریچه میترال قلب 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ