چگونه ظرف یک دقیقه از شر سکسکه خلاص شوید؟

maryam01
در حالی که سکسکه می‌تواند بسیار آزار‌دهنده باشد، اما به مرور و برای خودش از بین رفته و خوب می‌شود.

در حالی که سکسکه می‌تواند بسیار آزار‌دهنده باشد، اما به مرور و برای خودش از بین رفته و خوب می‌شود. اگر اغلب دچار سکسکه می‌شوید، اقدامات لازم برای پیشگیری از آن می‌تواند شما را آرام کند.
چرا دچار سکسکه می‌شویم؟
سکسکه به دلیل انقباض ناگهانی دیافراگم رخ داده و غیرارادی است. وقتی دیافراگم به طور مداوم منقبض می‌شود، تارهای صوتی سریعا بسته شده و مانع از عبور جریان هوا می‌شود و صدایی مانند hic تولید می‌کند.
چگونه از شر آن خلاص شوید؟
درمان‌های خانگی زیادی برای خلاص شدن از دست سکسکه وجود دارد، اما یکی از بهترین راهکار‌ها، نگه داشتن نفس است. تمام کاری که باید بکنید این است که نفس عمیقی بکشید، برای چند ثانیه آن را نگه داشته و به آرامی آن را خارج کنید. اگر سکسکه‌تان برای خودش خوب نشد این کار را دو تا سه بار انجام دهید. وقتی نفس‌تان را نگه می‌دارید، هوای موجود در ریه‌‌ شما باعث می‌شود که دیافراگم‌تان به سمت پایین برود و فشار وارد کند و از طرفی به باز شدنش کمک کرده و این امر باعث خوب شدن سکسکه می‌شود.
(منبع: mayoclinic)

استفاده از درمانهای طبیعی برای سکسکه‌ غیرقابل کنترل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-08-03 - 07:05 پاسخ

فقط با نوشیدن آب سکسکه بر طرف میشه حبس نفس اصلا خوب نیس باعث آسیب به قلب میشه

1394-08-03 - 06:39 پاسخ

منم نظر دوستمونوتایید میکنم

علی

علی

1394-08-02 - 20:50 پاسخ

من تمام راه ها رو امتحان کردم ولی تنها راهی که حتما جواب میده این که یک لیوان اب پر را در دست ایستاده باشید و بجای از جلوی ان از ان طرف روبروی دیگر لب خود را بگزارید و شروع به نوشیدن ان کنید که مجبور میشوید برا نوشیدن کامل اب خم بشوید که حتما در اون صورت سکسکه شما قطع خواهد شد.این ی درمان بود که یک درویش یادم داد.موفق باشید