مصرف چه مقدار قهوه لاغرتان می‌کند؟

خوردن متعادل قهوه در روز روند لاغری را سرعت می‌بخشد اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارض را در بر داشته باشد.

دکتر فرح‌بخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به بحث اثر قهوه بر لاغری گفت: قهوه به علت داشتن کافئین مقداری تحریک کننده سوخت و ساز یا متابولیسم فرد به حساب می‌آید که این باعث می‌شود سرعت سوختن چربی‌ها در این افراد افزایش پیدا کند و استفاده از مکمل‌های کافئین یا قهوه تا حدی روند لاغری را در افراد مختلف سرعت می‌بخشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به وجود قهوه در رژیم درمانی افراد داوطلب برای لاغری تصریح کرد: در صورتی که شخص از متابولیسم پایینی برخوردار باشد و با کم کردن دریافت دیده شود که شخص نتیجه لازم را نمی‌گیرد، برای سرعت بخشیدن به رژیم و لاغری او از راه‌های جایگزین استفاده می‌کنند که یکی از آن راه‌ها استفاده از قهوه برای تحریک سوخت و ساز بدن او است.

وی افزود: همه‌ی افراد جهت بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدون و سرعت سوختن چربی‌های خود می‌توانند از قهوه به عنوان یک تأثیرگذار مفید استفاده کنند.

دکتر فرح‌بخش خاطرنشان کرد: دوز قهوه استفاده شده اگر خیلی بالا باشد می‌تواند مضر واقع شود و باعث بی‌قراری، دلهره، اضطراب، برافروختگی و عصبی شدن فرد شود اما اگر در حد متعدل (3 تا 4 فنجان در روز) استفاده شود این اثرات مضر را ندارد و این وضعیت بی‌قراری و … را ایجاد نمی‌کند. این کافئین در نوشابه‌های انرژی‌زا به فور وجود دارد چون همین بحث کافئین در این نوشابه‌هاست که انرژی تولید می‌کند و در صورتی که فرد در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کند وضعیت برافروختگی و بی‌قراری و بخصوص بی‌خوابی فرد را اذیت می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطلب مرتبط:

می دانستید قهوه سبز برای لاغری معجزه می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ررتا

ررتا

1394-11-02 - 01:55 پاسخ

چرا وقتی من می خورم .شکمم همش صدا قار وفور میکنه .از خوردنش پشیمان شدم

انسی انیسی

انسی انیسی

1394-07-09 - 11:20 پاسخ

بسیار عالی و آموزه های ما افزایش میدهد خیلی ممنون