افزایش خطر آریتمی قلب و مرگ با مصرف آزیترومایسین و لِوُفلکسین

maryam01
درمان با لوفلکسین، خصوصا زمانی که با درمان آموکسیسیلین مقایسه می‌شود، به لحاظ آماری دارای نسبت بالایی حدود ۲. ۴۹ از خطر مرگ و میر و ۲. ۴۳ برای خطر تغیر ضربان قلب است.

بعد از هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا مبنی بر مصرف داروی آزیترومایسین و خطر مرموز آن به خاطر مرگ ناشی از آریتمی قلب، محققان دستهای از سربازان بازنشسته آمریکایی را تحت مراقبتهای ویژه مورد بررسی قرار دادند تا پی ببرند که آیا تغییر ضربان عروق قلب و خطر مرگ و میر در مردان مسن‌تری که داروی آزیترومایسین، آموکسیسیلین و لوفلوکسین مصرف می‌کنند بیشتر است یا نه.
بررسی توزیع بیش از ۱. ۶ میلیون از آنتیبیوتیکهایی همچون آموکسی‌سیلین، لوفلکسین و آزیترومایسین نشان دهنده ی خطر بالای مرگ و میر و ارتباط آن با روشهای درمانی بود که در مقایسه با آموکسیسیلین، در آن‌ها از آزیترومیسین و لوفلوکسین استفاده می‌شد.
از طرفی محققان توانستند دریابند که دوره ی کوتاهی از مصرف آزیترومایسین به لحاظ آماری، خطر مرگ و میر آن‌ها به میزان احتمالیِ ۱. ۴۸ و خطر جدی تغییر ضربان قلب در پنج روز نخست درمان حدود ۱. ۷۷ است. البته این نسبت در روزهای ششم تا دهم دیگر افزایش نمی‌یابد.
درمان با لوفلکسین، خصوصا زمانی که با درمان آموکسیسیلین مقایسه می‌شود، به لحاظ آماری دارای نسبت بالایی حدود ۲. ۴۹ از خطر مرگ و میر و ۲. ۴۳ برای خطر تغیر ضربان قلب است. با این حال افزایش خطر مصرف لوفلکسین به لحاظ آماری به طور چشمگیری طی روزهای ششم تا دهم درمان، بالا بوده است.
 (منبع: medicinenet)

چگونه از آریتمی قلبی پیشگیری کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ