اگر اختلالات اضطرابی در خانواده ی شما ارثی است، چه باید بکنید؟

najme_d
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه تحت استرس اید، احتمالن باید ژنتیک خود را سرزنش کنید.

دانشمندان می گویند OCD و اختلالات دیگر اضطراب ممکن است ارثی باشد. در اینجا،  به این که چگونه به آرامش دست پیدا کنید، خواهیم پرداخت. 

با وجود انتظارات دیوانه وار شغلی، زندگی اجتماعی و سلامتی زود گذر، تعجبی ندارد که روزگار ما را به نام عصر استرس و اضطراب نام نهاده اند. اما آیا می دانستید که سطح استرس شما ممکن است بیشتر به DNA تان مرتبط باشد تا هر چیز دیگری. بر اساس گزارش انجمن اضطراب و افسردگی امریکا، اختلالات اضطرابی در خانواده ها موروثی است. مطالعه ای که در سال 2014 در روانشناسی مولکولی منتشر شده است، ارتباط بین اختلالات اضطرابی مانند اختلال وسواس و ژن هایی که از پدر و مادر به ما می رسد را پیدا کرده است. بنا بر این پدر و مادری که خود استرس داشته اند، این استرس و اضطراب را به فرزند شان نیز منتقل کرده اند.

البته، از بسیاری جهات، ترس و اضطراب ما چیز خوبی است.

و اما اگر شما از اضطراب و استرس ناشی از ژنتیک رنج می برید، باید با برخی عوارض جانبی تند و زننده ی این موضوع مانند سردرد، مشکلات خواب، و یا یک رابطه ی جنسی ناموفق مقابله کنید.

باید بگوییم حتا اگر شما در یک خانواده ی مضطرب به دنیا آمده باشید، این بدان معنی نیست که محکوم به داشتن استرس تا آخر عمر تان باشید. بلکه با مراجعه به پزشک می توانید بسیاری از علائم تان را کاهش دهید.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ