مواد مغذی لازم برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی

maryam01
بیشتر افراد از عوامل خارجی مانند آلودگی هوا، استرس، شوره سر و غیره به عنوان علت اصلی ریزش مو گله می‌کنند. اما آیا می‌دانید یک رژیم غذایی نامناسب نیز باعث ریزش مو می‌شود؟

بیشتر افراد از عوامل خارجی مانند آلودگی هوا، استرس، شوره سر و غیره به عنوان علت اصلی ریزش مو گله می‌کنند. اما آیا می‌دانید یک رژیم غذایی نامناسب نیز باعث ریزش مو می‌شود؟ بسیاری از مواد مغذی به رشد طبیعی موهای شما کمک می‌کنند. بنابراین اگر خود را از مصرف این مواد مغذی محروم کنید، به احتمال فراوان دچار ریزش مو خواهید شد. اگر برای ریزش موهایتان کاری نکنید، به احتمال زیاد طاس می‌شوید.
ویتامین ب-کمپلکس: این ویتامین به هموگلوبین کمک می‌کند که به فولیکول‌های مو و پوست سر اکسیژن برساند. فقدان ویتامین ب-کمپلکس در بدن باعث ضعیف شدن و آسیب دیدن موهای شما خواهد شد. اگر از فقدان ویتامین ب-کمپلکس رنج می‌برید، می‌توانید با مصرف مرغ، ماهی تن و سالمون و یا خوردن قرص‌های ویتامین ب جبران کنید.
روی: چربی لازم برای مو توسط غدد چربی‌ پوست سر تامین می‌شود. فقدان چربی باعث خشک شدن پوست سر، ایجاد شوره و در نهایت ریزش موهای شما خواهد شد. مصرف دانه‌های گیاهی، غلات، عدس، گوشت و غذاهای دریایی به تامین روی لازم برای موهای شما کمک می‎‌کند.
مس: نقش هموگلوبین در بدن رساندن اکسیژن و خون به اندام‌های مختلف از جمله مو است. مس به تولید هموگلوبین بیشتر در بدن کمک می‌کند.
آهن: دریافت آهن برای مردان و به ویژه زنان که در جریان چرخه قاعدگی خون و آهن از دست می‌دهند، ضرورت دارد. حتی زنان باردار و مادران شیرده نیز به دریافت آهن نیاز دارند؛ آهن به تولید هموگلوبین بیشتر در بدن کمک می‌کند.
(منبع: mayoclinic)

افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان مبتلا به طاسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ