نکاتی مفید در مواجهه با سوء استفاده جنسی و تجاوز

maryam01
از عوض کردن لباس‌ها، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن، حمام کردن، مسواک زدن و تمیز کردن خودداری نمایید. تمامی جزئیات حمله و مهاجم را یادداشت نمایید.

در صورتی که احساس خطر می‌کنید یا نیاز به کمک فوری دارید:
•    با مرکز فوریت‌های پلیس تماس بگیرید
•    در صورتی که مورد تهاجم قرار گرفتید:
-فوراً با پلیس یا یک متخصص بهداشت از قبیل پزشک، پرستار یا مشاور تماس بگیرید.
-به یاد داشته باشید که شما مقصر تهاجم (تجاوز) نیستید.
-یک محیط امن پیدا کنید – هر مکانی به دور از مهاجم
-مدارک حمله را حفظ نمایید – از عوض کردن لباس‌ها، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن، حمام کردن، مسواک زدن و تمیز کردن خودداری نمایید. تمامی جزئیات حمله و مهاجم را یادداشت نمایید.
-حتی در صورتی که دچار جراحات جسمی نشده‌اید، مهم است برای بارداری و بیماری‌های منتقله آمیزشی مانند کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت B و HIV مورد معاینه و آزمایش قرار گیرید. جهت حفظ مدارک بیمارستان را در جریان رویداد پیش آمده قرار دهید. در صورتی که گمان می‌کنید در حین سوء استفاده یا تجاوز به شما دارو یا مواد مخدر داده شده است، باید آزمایش ادرار انجام شود.
•    به مکان‌هایی که برای این منظور ایجاد شده‌‌اند مراجعه کنید. اورژانس اجتماعی، کلینیک‌ها روان‌پزشکی و بیمارستان‌ها می‌توانند به شما کمک کنند.
•    نسبت به نشانه‌های هشداردهنده از قبیل تهدید یا مستی هشیار باشید تا بتوانید از شرایط خطرناک دوری کنید.
•    اگر کودکی اظهار داشت که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است، آرامش خود را حفظ کنید. به او بگویید که او را باور دارید و تمام تلاش خود را به کار خواهید بست تا از او محافظت کنید. سوء استفاده یا تجاوز را به پلیس گزارش نمایید.
در صورتی که قربانی سوء استفاده جنسی بوده‌اید و همچنان درگیر مشکلات مرتبط با سوء استفاده هستید، ممکن است دچار اختلال استرسی پس از ضایعه روانی (PTSD) شده باشید.
(منبع: (mayoclinic

آیا پیامدهای تجاوز جنسی قابل جبران است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ