نظرات دکتر غلامرضا پورسعادت حسینی درباره علل رایج ریزش مو و نحوه درمان آن

اخبار پزشکی و سلامت- دکتر غلامرضا پورسعادت حسینی، پزشک پوست، مو و زیبایی: نیمی از مردان تا سن 50 سالگی با ریزش مو مواجه می‌شوند. با این حال، بسیاری از افراد در سنین 20 تا 30 سالگی و حتی زودتر نیز از ریزش مو رنج می‌برند.

 دکتر غلامرضا پورسعادت حسینی، پزشک پوست، مو و زیبایی:
نیمی از مردان تا سن 50 سالگی با ریزش مو مواجه می‌شوند. با این حال، بسیاری از افراد در سنین 20 تا 30 سالگی و حتی زودتر نیز از ریزش مو رنج می‌برند. علت اصلی 95٪ از موارد ریزش مو چیزی به نام آلوپسی آندروژنیک است که به عنوان الگوی طاسی مردانه شناخته می‌شود. بسیاری از موارد طاسی به علت عوامل ارثی رخ می‌دهند. هورمون مردانه دی هیدروتستوسترون باعث می‌شود که فولیکول‌های مو کوچک‌تر شده و موهای غیرطبیعی و با طول عمر کمتر ایجاد کنند.
بر اساس الگوی طاسی مردانه، ریزش مو به طور معمول از فرق سر آغاز شده و با تنک شدن مو در اطراف پیشانی و خط مو ادامه می‌یابد. با این حال، افراد مختلف با الگوهای ریزش متفاوتی مواجه می‌شوند. به طور کلی، الگوی طاسی در افراد مختلف متفاوت است.
استرس، بیماری و واکنش‌های فیزیکی به دارو از جمله علل رایج ریزش مو در مردان هستند. هر چند که هر فرد از علل منحصر به فرد خود رنج می‌برد. ریزش مو در بیشتر موارد تا خط مو ادامه می‌یابد. این امر تاثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس افراد دارد. از این رو، رسیدگی به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در مواردی که ریزش مو در مراحل اولیه به سر می‌برد، از دارودرمانی برای مدیریت و جلوگیری از پیشرفت آن استفاده می‌شود. با این حال، زمانی که ریزش مو و تنک شدن موها به حد قابل توجهی می‌رسد، کاشت مو تنها راهکار موثر برای درمان این مشکل خواهد بود.
در پروسه استخراج واحد فولیکولی یا FUE، فولیکول‌های سالم مو از بخش اهداکننده سر برداشته شده (معمولا از پشت سر که موی بیشتری دارد) و در بخش‌های طاس و تنک کاشته می‌شوند.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های ‌Smartbeautyguide‌ و Professional Cosmetic Surgery و کتاب Total Regrowth: Natural Hair Restoration for Men  ‌نوشته اریک جی مارشال استفاده شده است.
 دکتر غلامرضا پورسعادت حسینی، پزشک پوست، مو و زیبایی  است که در زمینه پوست و مو تبحر دارد. او عضو مدرسین پیوند موی طبیعی انجمن جراحان ایران است. کاشت مو طبیعی‌، کاشت ابروی طبیعی،  تزریق چربی، تریق بوتاکس و پی‌آر‌پی خدماتی است که دکتر پورسعادت حسینی در کلینیک کاشت مو و ابروی خود ارائه می‌کند. برای ارتباط با این شماره‌ تماس حاصل فرمائید: ۰۲۱۸۸۸۰۹۱۸۵

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مهتاب

مهتاب

1394-07-29 - 08:28 پاسخ

با سلام و تشکر خواهشمندم راههایی برای تقویت مو ارائه کنین من رژیم گرفتم موهام خیلی ریخته درضمن مشکل هورمونیم دارم چندین سال زیر نظر یکی از بهترین متخصص های پوست مشهد قرص اسپرنو لایکتون 100 میخورم سنم 50 با تشکر