روغنهای خانگی برای رفع سوختگی٬ بریدگی و عرق‌سوختگی

maryam01
نخستین روغنی که می‌توان به راحتی در خانه آن را تهیه کرد برای درمان سوختگی بسیار مفید بوده و ترکیبات آن شامل روغن زیتون٬ موم و گلهای گیاه کالندولا است.

سالهای سال است که روغن‌ها و پمادهای خانگی با استفاده از مواد طبیعی و آلی برای درمان اختلالاتی همچون سوختگی٬ بریدگی و عرق‌سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در سالهای اخیر بسیاری از این روشهای درمانی به دست فراموشی سپرده شده است. در اینجا می‌خواهیم به برخی از دستورالعملهای استفاده از آن‌ها اشاره کنیم:
سوختگی‌ها
نخستین روغنی که می‌توان به راحتی در خانه آن را تهیه کرد برای درمان سوختگی بسیار مفید بوده و ترکیبات آن شامل روغن زیتون٬ موم و گلهای گیاه کالندولا است. نخست باید تمام این ترکیبات را با هم تلفیق کرده و آن را در ماهیتابه ریخته و حرارت دهید تا زمانی که تمامشان آب شوند. سپس آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید. زمانی که سرد شد٬ می‌توانید مخلوط یا خمیر به دست آمده را روی محل سوختگی یا خراش بمالید.
بریدگی‌ها
یکی از معروف‌ترین پمادهای خانگی است که عموما برای درمان بریدگی‌ها استفاده شده و شامل روغن دمکرده ی گیاهی٬ موم٬ روغن ویتامین E٬ و روغنهای لازم استقودوس است. برای آماده کردن آن٬ یک فنجان از روغن دمکرده ی گیاهی را همراه با ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم موم با هم قاطی و گرم کنید. سپس ۱۰ کپسول ویتامین E را باز کرده و محتویات آن را با روغن دمکرده ی گیاهی یا موم ترکیب کنید. سپس مخلوط را از روی گرما برداشته و روغنهای لازم را به آن بیافزایید. وقتی سرد شد با قاشق مقداری از آن را برداشته و ضخامت آن را بسنجید. اگر کم بود٬ دوباره آن را گرم کرده و کمی موم بیافزایید و اگر ضخامتش زیاد بود٬ دوباره گرما داده و روغنهای لازم دیگر را بیافزایید.
عرق‌سوختگی‌ها
یک فنجان روغن نارگیل٬ نشاسته ی پیکانریشه٬ و پنج قطره روغن اسطوخدوس و رزماری را با هم مخلوط کنید. روغن نارگیل را آب کنید تا حدی که بخار نشود. حین گرما دادن٬ چند قطره روغنهای مورد نیاز را به آن اضافه کرده٬ سپس به آرامی هم زده و از روی گرما بردارید. بعد از تمام شدن کار٬ آن را درون یک ظرف دربسته بریزید و در مواقع لزوم استفاده کنید.
 (منبع: webmd)

آیا پوشیدن لباس های تنگ تاثیری در عرق سوز شدن دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ