کشف تاثیر پمادهای عفونت قارچی پا برای درمان ام‌اس

maryam01
به گزارش بی‌بی‌سی، دو داروی رایج، یکی برای درمان عفونت قارچی پا و دیگری برای اگزما، ممکن است برای ام‌اس یا فلج‌ چندگانه مفید باشند.

به گزارش بی‌بی‌سی، دو داروی رایج، یکی برای درمان عفونت قارچی پا و دیگری برای اگزما، ممکن است برای ام‌اس یا فلج‌ چندگانه مفید باشند. استفاده از این داروها در تحقیقات انجام گرفته بر روی حیوانات نتایج امیدبخشی را به همراه داشته است.
ام‌اس یک بیماری عصب‌شناختی است که بر اثر آسیب‌دیدگی میلین ایجاد می‌شود. میلین لایه‌ی حفاظتی فیبرهای عصبی است.
محققان در این پژوهش چند دارو که برای مشکلات پزشکی دیگر کاربرد داشتند را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند تا به واسطه‌ی آن‌ها سلول‌های بالغی تولید شود که به جایگزینی میلین آسیب دیده کمک می‌کنند.
در روند تحقیق مشخص شد یکی از مواد شیمیایی اثربخش میکونازول است. میکونازول یک ماده‌ی فعال است که در برخی از کرم‌های ضدقارچی که برای درمان عفونت قارچی پا کاربرد دارد وجود دارد. محققان متوجه شدند که این ماده موجب افزایش سلول‌های تولیدکننده میلین در مغز موش‌ها می‌شود. میکونازول همچنین در ترمیم صدمات وارد شده به میلین در موش دچار ام‌اس نیز مفید واقع شد و شدت علائم بیماری این موش کاهش یافت.
کلوبتازول نیز نشان داد که می‌تواند برای بیماران مبتلا به ام‌اس مفید باشد. از این پماد برای درمان اگزما و پسوریازیس استفاده می‌شود.
تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی هستند و محققان امیدوارند بتوانند در نهایت این داروها یا مواد شیمیایی مشابه را در افراد مبتلا به ام‌اس آزمایش کنند. در صورتی که یک دارو برای مشکل پزشکی تأیید شده باشد، آزمایش‌های انسانی تحقیقات پیشرفت سریع‌تری خواهند داشت. اما این دو دارو فقط برای استفاده بر روی پوست تأیید شده‌اند و نه مصرف خوراکی یا تزریقی. از این رو، محققان باید از ایمنی مصرف خوراکی این داروها و از تأثیر آن‌ها در بیماران اطمینان حاصل کنند.
(منبع: (mayoclinic

چگونه از عفونت‌های قارچی در ناخن‌های پا پیشگیری کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ