درمان های خانگی برای رفع عرق سوختگی

maryam01
بهترین راه برای پیشگیری از بروز آنها٬ رفتن و ماندن در محیط های خنک٬ استفاده از پنکه و کم کردن فعالیتهای فیزیکی برای جلوگیری از عرق کردن است.

بیشتر مواقع عرق سوز خود به خود درمان می‌شود٬ در واقع ظرف چند روز بعد از رفتن به یک محیط خنک‌تر. بهترین راه برای پیشگیری از بروز آنها٬ رفتن و ماندن در محیط های خنک٬ استفاده از پنکه و کم کردن فعالیتهای فیزیکی برای جلوگیری از عرق کردن است. در اینجا به برخی درمانهای خانگی برای پیشگیری از بروز آن اشاره می‌کنیم:
در قدم اول باید منطقه ی مورد نظر را با یک صابون ملایم بشوئید. سپس محل را با آب شستشو داده و با یک حوله خشک کنید. توصیه می‌شود عمل شستشو را چندبار در روز انجام دهید٬ خصوصا بعد از ورزش٬ پیاده روی طولانی یا تماس با گرما.
-سعی کنید در محیطهای خنک باشید تا پوستتان قابلیت تهویه ی هوا را به خوبی کسب کند.
-دوش آب سرد را فراموش نکنید.
-ماندن در اتاقی که دمای آن بین ۲۱ تا ۲۲ درجه سانتیگراد است٬ راهکاری بسیار عالیست. اگر در خانه دستگاه تهویه ی هوا ندارید٬ می‌توانید به فروشگاههای زنجیرهای بزرگ٬ سوپرمارکتها٬ سالنهای تأتر٬ لابی های هتل و پیستهای اسکیت روی یخ بروید.
-با قرار دادن حولهی کوچک نخی بین چینخوردگیهای پوستی مثل زیر سینه‌ها و شکم٬ می‌توانید از تماس پوستی (پوست با پوست) خودداری کنید.
-کرمهای حاوی مقدار کمی کورتیزون مانند هیدروکورتیزون یا تریامسینولون می‌تواند برای درمان جوش‌ها و کهیرهای مقاوم یا اگزما مفید باشد.
-آنتیهیستامینهای خوراکی مانند دیفن هیدرامین یا لوراتادین هم برای کاهش خارش مفید است.
لباس پوشیدن و عرقسوز شدن
لخت شدن باعث می‌شود که بدن خنک‌تر بماند اما در جاهایی مانند زیر سینه ها٬ چین خوردگیهای شکمی٬ بین کپل‌ها و جاهایی که پوست حالت برآمده دارد مانع از تجمع عرق نمی‌شود. برای همین بهتر است از لباسهای نخی و سبک استفاده کنید.
نوشیدن آب
-برای هیدراته نگه داشتن بدنتان و تنظیم دمای آن سعی کنید آب زیادی بنوشید.
-نوشیدن آب باعث می‌شود که دمای بدنتان خنک بماند.
-عدم هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند به ضعف و بروز علائم بیماریهای مختلف بینجامد.
 (منبع: webmd)

چطور از عرق سوزی پیشگیری کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ