استفاده از پروب‌های جدید و فوق‌العاده حساس در برداشت پولیپ از روده بزرگ

maryam01
بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه فلوریدا به انجام رسیده است، در آینده‌ای نزدیک از بیوپسی مجازی برای برداشتن پولیپ‌های غیر سرطانی روده بزرگ استفاده خواهد شد.

بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه فلوریدا به انجام رسیده است، در آینده‌ای نزدیک از بیوپسی مجازی برای برداشتن پولیپ‌های غیر سرطانی روده بزرگ استفاده خواهد شد. در حال حاضر، یک سوم تا نیمی از پولیپ‌های برداشته شده از طریق کولونوسکوپی در پایان بی‌ضرر به نظر می‌رسند. با این حال، پولیپ‌های برداشته شده به بررسی‌های بیشتری نیاز دارند که توسط آسیب‌شناسان انجام می‌گیرد. این بررسی‌ها باعث افزایش زمان، هزینه و احتمال بروز عوارض غربالگری می‌شوند.
جزئیات مربوط به این پروب جدید و فوق‌العاده حساس در نشست سالانه مطالعات گوارشی ارائه خواهد شد. با استفاده از این پروب، احتمال سرطانی شدن سلول‌ها در روده بزرگ قابل تشخیص خواهد بود. محققان معتقدند که سیستم پروب لیزری کانفوکال (pCLE) در ۹۰% از موارد قادر به شناسایی پولیپ‌های خوش خیم و یا بی‌ضرر خواهد بود. آن‌ها بر این باورند که سیستم جدید در آینده به دقت ۱۰۰% دست خواهد یافت.
هدف اصلی محققان، فراهم کردن شرایط برداشتن پولیپ‌های سرطانی یا پیش سرطانی از طریق کولونوسکوپی است. ایالات متحده یکی از نخستین کشورهایی است که این سیستم لیزری را مورد آزمایش قرار داده است. ایالات متحده یکی از سه کشوری است که از این سیستم برای برداشتن پولیپ‌ها استفاده کرده است. این سیستم از چند سال پیش تحت یک پروتکل تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفته بود. در حال حاضر، پزشکان از این سیستم در ابعاد گسترده‌تر، جهت معاینه روده بزرگ و پولیپ‌های مستعد سرطانی شدن در سایر اندام‌ها از جمله دستگاه گوارشی استفاده می‌کنند.
 (منبع: medicinenet)

مکانیسمی برای دگرگونی پولیپ روده بزرگ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ