تاثیر حجامت برای رفع سردرد

maryam01
حجامت به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی برای رفع سردرد به شمار می‌آید. مطالعات اخیر حاکی از تاثیر قابل توجه حجامت در درمان سردرد هستند.

آیا از فشارهای زندگی خسته‌اید؟ احتمالا اخیرا از سردرد یا میگرن هم رنج می‌برید. شما تنها کسی نیستید که با این فشارها مواجهید! اما نگران نباشید. حجامت به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی برای رفع سردرد به شمار می‌آید. مطالعات اخیر حاکی از تاثیر قابل توجه حجامت در درمان سردرد هستند.
سردرد معضلی است که نواحی سر و گردن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شدت، مدت و نواحی تحت فشار سردرد در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی، دو نوع سردرد وجود دارد: اولیه و ثانویه. سردرد اولیه شایع‌ترین نوع سردرد است و رایج‌ترین نوع آن نیز میگرن است. میگرن معمولا فقط نصف سر را در بر گرفته و با تهوع، استفراغ و اختلالات بینایی همراه است. سردرد ثانویه به علت مشکلات و بیماری‌های سر و گردن پدید می‌آید. شایع‌ترین علل بروز سردردهای ثانویه، خونریزی، ترومبوز، التهاب، تب و فشار در نواحی سر و گردن هستند.
سردرد شایع‌ترین مشکل سیستم عصبی است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، دو سوم از مردان و 80٪ زنان در کشورهای توسعه یافته از سردرد رنج می‌برند. میگرن نوزدهمین عامل ناتوانی در جهان است. این معضل، کیفیت زندگی مبتلایان را به میزان 60% کاهش می‌دهد. ناتوانی ناشی از سردرد در برخی از موارد تا پایان عمر باقی می‌ماند. نرخ سردرد در ایالات متحده آمریکا بسیار بالا است. حدود 90 درصد از مردان و 95 درصد از زنان هر سال حداقل با یک حمله مواجه می‌شوند. آمریکایی‌ها سالانه بیش از دو میلیارد دلار برای خرید داروهای سردرد خرج می‌کنند.
(منبع: medicinenet)

فواید و مضرات حجامت چیست ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ