اگر زیاد بنشینید می میرید

akahmadi
با 10 دقیقه پیاده روی رگهای خوابیده را بیدار کنید رگ و عروق نقش مهمی در سلامتی بدن دارند که ممکن است هر لحظه به خطر بیفتند و جان را هم به خطر بیندازند. عوامل زیادی در سلامت رگها تاثیر مستقیم دارد.مثلا اگر بدانید نشستن زیاد با سلامت رگها در تعارض است شاید باور نکنید.

الو دکتر:رگ و عروق نقش مهمی در سلامتی بدن دارند که ممکن است  هر لحظه به خطر بیفتند و جان را هم به خطر بیندازند. عوامل زیادی در سلامت رگها تاثیر مستقیم دارد.مثلا اگر بدانید نشستن زیاد با سلامت رگها در تعارض است شاید باور نکنید.اما این نکته را دانشمندان می گویند ؛ اینکه نشستن زیاد خطرناک است.به خصوص اگر جزو کسانی هستید که باید 8 ساعت کار کنید تا ساعت کاریتان پر شود و کسر کار نخورید و همه این ساعات را هم باید روی صندلی بنشیند. به گزارش الو دکتر از سایت  «sciencealert» تحقیقات نشان می دهد نشستن مداوم و بیشتر از 6 ساعت باعث به خطر افتادن سلامت عروق می شود اما خبر خوب این است که این خطر را می توانید با یک  پیاده روی کوتاه بر طرف کنید.استادیار تغذیه و فیزیولوژی ورزش در دانشگاه میسوری ایالات متحده، در این باره می گوید: نشستن باعث می شود جریان خون در پاهای شما به شدت کم شود اما با 10 دقیقه پیاده روی می توان دوباره جریان خون در پاها را به حالت عادی برگرداند.

به گزارش الو دکتر از سایت « sciencealert »هنگامی که بدن دچار کاهش جریان خون می شود ، جریان خون در دیواره عروق، هم کم می شودهمین موضوع باعث به خطر افتادن سلامت رگها و عروق بدن می شود.

خوشبختانه، بازگرداندن جریان خون به سطوح سالم چیز زیادی  لازم ندارد ،محققان دریافتند که فقط با 10 دقیقه پیاده روی –  با سرعت معمولی – به اندازه کافی عملکرد عروق به حالت قبل بر می گردد.

زیاد نشستن، قاتل عمر!

منبع:scincealert

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ