انجام بازی‌های ویدئویی چگونه به درمان کودکان دچار فلج مغزی کمک می‌کند؟

maryam01
محققان متوجه شدند انجام بازی‌های ویدئویی نه تنها برای کودکان لذت‌بخش است، بلکه می‌تواند در بهبود فعالیت‌های جسمی آن‌ها نیز مفید واقع شود.

محققان متوجه شدند انجام بازی‌های ویدئویی نه تنها برای کودکان لذت‌بخش است، بلکه می‌تواند در بهبود فعالیت‌های جسمی آن‌ها نیز مفید واقع شود.
سرپرست تیم تحقیق، دکتر «الین بیدیس» توضیح می‌دهد: بازی‌های ویدئویی که نیازمند فعالیت جسمی هستند، در صورتی که به درستی انتخاب شوند می‌توانند برای برخی اهداف درمانی مشخص به کار گرفته شوند.
با اینکه نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهند هیچ بازی ویدئویی نمی‌تواند جایگزینی برای فعالیت‌های جسمی شدید یا تقویت عضلات باشد، اما متوجه شدیم برخی از بازی‌ها می‌توانند در درمان متمرکز بر مفاصل یا حرکاتی مشخص کاربرد داشته باشند.
محققان 17 کودک دچار فلج مغزی را در حال انجام 4 بازی ویدئویی نیازمند فعالیت جسمی بررسی نمودند. تیم تحقیقاتی حرکات، انرژی و فعالیت عضلانی این کودکان را ثبت نمود. شرکت‌کنندگان در تحقیق پرسش‌نامه‌ای را پر کرده بودند تا میزانی که کودکان از انجام بازی‌ها لذت برده بودند مشخص گردد.
علاوه بر این، محققان پتانسیل درمانی انجام بازی‌های ویدئویی، شدت فعالیت‌ها جسمی و همچنین ملاحضات عملی پیرامون بازی‌های ویدئویی فعال جهت ترویج فعالیت جسمی را نیز مورد بررسی قرار دادند.
محققان به این نتیجه رسیدند که اگرچه بازی‌ها ویدئویی آنقدر که موجب تقویت استقامت و قدرت کودکان شوند نیازمند تلاش نبودند، اما کودکانی که دچار فلج مغزی خفیف بودند توانستند از طریق بازی‌هایی که نیازمند حرکت تمامی بدن هستند سطح فعالیت جسمی خود را تا حد متوسط افزایش دهند.
بر اساس گفته‌های محققان، بازی‌ها ویدئوی فعال به واسطه انجام حرکات تکراری و فراهم ساختن بازخورد از طریق امتیاز و موارد مشابه بر روی صفحه نمایش می‌توانند موجب تغییر انعطاف‌پذیری عصبی کودکان شوند.
علاوه بر این محققان متوجه شدند که کودکان دچار همی‌پارزی (نوعی از فلج مغزی که دست‌ها و پاها یک سمت بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد) هنگام انجام بازی‌ Wii Boxing و DDR هر دو دست خود را به کار می‌گیرند.
(منبع: webmd)

کم اشتهایی و فلج مغزی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ