نکاتی که باید درباره التهاب پلک بدانید

maryam01
التهاب پلک یک بیماری شایع چشمی است که منحصر به گروه خاصی از افراد نبوده و در بچه‌ها و بزرگسالان٬ قومیت‌ها و سنین مختلف بسیار شایع است.

التهاب پلک یک بیماری شایع چشمی است که منحصر به گروه خاصی از افراد نبوده و در بچه‌ها و بزرگسالان٬ قومیت‌ها و سنین مختلف بسیار شایع است. متخصصان سلامت درباره ی مراقبت از چشم معتقدند که آمار بالای التهاب پلک بیشتر در بین افرادی که بیماریهای چشمی دارند دیده می‌شود. آماری که در سال ۲۰۰۹ در ایالات متحده گرفته شد نشان می‌دهد ۳۷ درصد بیمارانی که تحت معاینه ی چشم پزشک قرار گرفتند و تقریبا نیمی از بیمارانی که به متخصص بینایی‌سنجی مراجعه کردند مشکل التهاب پلک داشتند. در اینجا به حقایقی درباره ی این بیماری اشاره می‌کنیم که می‌تواند برایتان جالب باشد:
-التهاب پلک نوعی بیماری التهابی است که زیر مژه‌ها را دچار مشکل می‌کند.
-این بیماری ممکن است حاد باشد٬ که معمولا در آن پلک دچار عفونت می‌شود (عفونت ویروسی یا باکتریایی) ٬ در شرایطی که فرم‌های مزمن این التهاب در قالب التهاب پلک خود را نشان می‌دهد.
-اگر این بیماری در قسمت بالا٬ و روی بخش جلوییِ بیرون پلک‌ها خود را نشان دهد٬ به آن التهاب قدامی پلک گویند. بیماری ای که بسیار شبیه التهاب پوست چربی صورت و سر است.
-اگر این بیماری در قسمت پائینِ بخش جلویی پلک‌ها رخ دهد٬ به آن التهاب خلفی پلک گفته می‌شود. این حالت از بیماری بر روی غده های کوچکی رخ می‌دهد که ماده ای روغنی را به داخل چشم ترشح می‌کنند.
-در شرایطی که فرآیند بیماری به خوبی تشریح شده٬ دلایل عمده ی التهاب مزمن پلک هنوز به طور کامل شناخته نشده است.
-یکی از بارز‌ترین علائم التهاب پلک، قرمزی و چسبناکی سطح پوست در اطراف مژه‌ها است.
-نوعی از التهاب پلک چشم که بر روی غده هایی در نزدیکی کف پلک‌ها بروز می‌کند می‌توان با نوعی ماساژ به منظور از بین بردن تجمع مواد زائد برطرف کرد.
 (منبع: nhs)

آیا می دانید اگزما و التهاب پشت پلک به خاطر لاک است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ