خوابگردی را جدی بگیرید

maryam01
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که راه رفتن در خواب باعث بروز رفتارهای خشونت‌آمیز شده و بر کیفیت زندگی و سلامت بیمار اثر می‌گذارد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که راه رفتن در خواب باعث بروز رفتارهای خشونت‌آمیز شده و بر کیفیت زندگی و سلامت بیمار اثر می‌گذارد. افرادی که در خواب راه می‌روند، بیشتر از خواب‌آلودگی روزانه، خستگی، بی‌خوابی، افسردگی و اضطراب رنج می‌برند. مشکل راه رفتن در خواب که معمولا به عنوان یک بیماری خوش‌خیم در نظر گرفته می‌شود، یک وضعیت کاملا بحرانی است که باید جدی گرفته شود.
نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که ۲۲. ۸ درصد از افراد به صورت روزانه و ۴۳. ۵ درصد از افراد به صورت هفتگی راه رفتن در خواب را تجربه می‌کنند. علاوه‌براین، ۵۸ درصد از افراد به هنگام راه رفتن در خواب رفتارهای خشونت‌آمیزی از خود نشان دادند. به طوری که ۱۷ درصد از آن‌ها به خود و یا شریک زندگیشان آسیب جدی وارد کردند. صدمات گزارش شده شامل کبودی، خونریزی بینی و شکستگی هستند. یکی از شرکت‌کنندگان در مطالعه اذعان داشت که به علت پریدن از پنجره طبقه سوم دچار شکستگی‌های متعدد و آسیب دیدگی از ناحیه سر شده است.
راه رفتن در خواب یکی از ناهنجاری‌های شایع در میان بزرگسالان است. این ناهنجاری‌ با رفتارهای عجیبی همراه است که در طول یک خواب آرام رخ می‌دهند. به هنگام راه رفتن در خواب، مغز تا حدودی بیدار است؛ از این رو، فرد رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد، بدون آنکه از اقدامات خود آگاه باشد.
این مطالعه، بزرگ‌ترین پژوهش انجام شده بر روی افرادی است که در خواب راه می‌روند. این مطالعه در یک کلینیک تخصصی و از طریق مصاحبه‌های رودررو، پرسشنامه‌های استاندارد و معاینه بیماران با استفاده از پلی‌سومنوگرافی انجام شده است تا ویژگی‌های بالینی، عواقب و بیماری‌های مرتبط با این ناهنجاری شناسایی شوند.
(منبع: nhs)

افزایش احتمال خوابگردی در صورت کم‌خوابی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ