رئیس سازمان غذا و دارو:هنوز در نان ها جوش شیرین می ریزند

niloofar465
نمکی که در نان سنتی استفاده می‌شود، بیش از حد مجاز است و در آنها از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند و پخت نان هم با استفاده از حرارت مستقیم صورت می‌گیرد و به همین دلیل شاهد سوختن و دوده گرفتن نان هستیم که تمام این موارد مضر است.

الو دکتر-نان جز جدا نشدنی از سفره ایرانیان است و با اینکه سال­ها از مضرات استفاده از جوش شیرین در نان­ها شنیده­ایم، اما به گفته رییس سازمان غذا و دارو هنوز در مورد نان مشکل جدی داریم.دکتر دیناروند به ایسنا می گوید:« نان سنتی هم می‌تواند با رعایت مواردی سالم باشد، اما اکنون در مورد بسیاری از نان‌ها این موارد رعایت نمی‌شود. به عنوان مثال نمکی که در نان سنتی استفاده می‌شود، بیش از حد مجاز است و در آنها از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند و پخت نان هم با استفاده از حرارت مستقیم صورت می‌گیرد و به همین دلیل شاهد سوختن و دوده گرفتن نان هستیم که تمام این موارد مضر است. سیاست ما آن است که نان صنعتی جایگزین نان سنتی شود اما متاسفانه مردم از این موضوع استقبال نکردند». دکتر رسول دیناروند تاکید می کند:« باز هم به مردم توصیه می‌کنیم نان‌های صنعتی و بسته‌بندی را در سفره‌هایشان داشته باشند. استراتژی جدید ما این است که در نانوایی‌های سنتی روش‌های صنعتی را به کاربریم. از تولیدکننده‌هایی که در این زمینه فعالیت کنند نیز حمایت لازم را خواهیم کرد.»

منبع: ایسنا

مطلب مرتبط: 

روش های نگهداری از نان را می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
فارا

فارا

1394-07-21 - 10:59 پاسخ

واقعا نان هابی کیفیتند واصلا جویده نمیشوند فکر کنم بخاطر استفاده زیاد جوش شیرین است نان سنگک هم که همه خمیرند ودرست پخت نمیشود فقط گونی های نون خشکه را پر میکنند