فست فود قاتل شماره یک مردم تهران

رزیتا اشتری
الو دکتر-به زودی اضافه وزن و چاقی به عنوان عامل اصلی مرگ مردم معرفی می شود.

الو دکتر: به زودی اضافه وزن و چاقی به عنوان عامل اصلی مرگ مردم معرفی می شود.

فست فود هم یک از دلایل چاقی و اضافه وزن است . انواع ساندویچها و پیتزاهای خوشمزه و سریع با آن رنگ و روی بی نظیر و دل آب کنشان به زودی به عنوان متهم ردیف اول معرفی می شوند. غذاهایی که بیشتر فقط رنگ و لعاب دارند. غذاهایی با رنگ و لعاب جذاب که همه ما را با وجود مضر بودنشان به خوردن وسوسه می کنند در نگاه اول بسیار خوشمزه هستند، اما در دل آنها مواد مضر و بیماری زای فراوانی پنهان شده که پس از خوردن آنها، به درون دژ بدن شما نفوذ می کنند.به گزارش الو دکتر از باشگاه خبرنگاران دکتردرستی متخصص تغذیه با اشاره به مشکلاتی که با خوردن فست‌فودها همراه است، تاکید می کند:« مصرف زیاد فست‌فود در هفته فرد را با مشکلات قلبی و عروقی درگیر می‌کند و باعث سکته قلبی به ویژه در سنین جوانی می شود. معمولا 80 درصد احتمال اینکه این افراد به مشکلات قلبی و عروقی دچار شوند، از بقیه بیشتر است.»

پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه هم درباره افزایش مصرف فست فودها بین مردم می گوید:« با توجه به اینکه اخیرا در این چند سال مشاهده می‌کنیم یک سوم افراد چاق و دچار اضافه وزن هستند، اگر بخواهیم دنبال علت آن باشیم، مصرف بیش از اندازه فست‌فودها می‌باشد، زیرا فست‌فودها هم سریع آماده می‌شوند و هم به دلیل روغن‌های مورد استفاده در آنها کالری بالایی دارند و بسیاری از افراد به دلیل گرفتاری‌های روزمره فرصت آشپزی را ندارند و رو به خوردن فست‌فودها می‌آورند.

این غذاها علاوه بر اینکه باعث افزایش وزن می شوند زمینه را برای بیماری‌های مختلف از جمله دیابت، فشار خون، سکته قلبی و سکته مغزی فراهم می‌کند، بنابراین در صورتی که توجه لازم به برنامه غذایی و رعایت اصول درست خوردن که می‌تواند ضامن سلامتی باشد، نداشته باشیم و همچنین استفاده مکرر و عادتی فست‌فودها ما را به سمت بیماری‌های مختلف خواهد برد.

دکتر فرح‌بخش در خصوص آسیب‌های گوارشی و کبدی در اثر فست‌فود خوردن می گوید: از آنجایی که فست‌فودها حاوی چربی زیادی هستند، باعث بروز کبد چرب می‌شود و در نهایت شخص را به فیبروز کبدی دچار می‌کند.فست‌فودها به دلیل ادویه زیادی که در آن استفاده می‌شود، افرادی را که دستگاه گوارشی حساس دارند را در معرض زخم‌های گوارشی قرار می‌دهد.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ