پیش‌بینی و پیشگیری از بروز آریتمی قلبی

maryam01
دانشمندان کشف کرده‌اند که چگونه می‌توان از ضربان ناموزون عروقی قلب، چند مرحله پیش از آنکه بروز کند پیشگیری کرد.

دانشمندان کشف کرده‌اند که چگونه می‌توان از ضربان ناموزون عروقی قلب، چند مرحله پیش از آنکه بروز کند پیشگیری کرد. این یافته‌ها منجر به ساخت یک دستگاه پیشرفته‌ی عروقی با تجهیزات تخصصی به منظور شناسایی آستانه‌ی بروز آریتمی قلبی و تلاش برای پیشگیری از آن شده است.
محققان طی تحقیقاتشان سلول‌های قلب مرغان را گرفته و دسته‌های کوچک سلولی از آن‌ها را رشد دادند طوری که بتوانند خودشان ضربان داشته و بتپند. آن‌ها دارویی تولید کردند تا بتواند نوعی ضربان قلب غیرعادی را تحریک کند در شرایطی که از یک دوربین برای ضبط نحوه‌ی تغییر ضربان قلب هم استفاده کردند. این آزمایش توانست الگوهای آریتمی قلب بیمارانی را که دچار این بیماری بودند مشخص کند.
در واقع بعد از آن این تیم توانست پیش‌بینی کند که چه زمانی هسته‌ی سلولی از ریتم طبیعی به ریتم شدید تبدیل شده و تغییر می‌یابد. این تیم دریافتند که یک مرحله‌ی تغییر وجود دارد که در آن تغییرپذیری این ریتم‌ها افزایش یافته و الگوهای تپش قلب به هم می‌ریزد. مدت زمانی بعد از این تغییر، ضربان شدید آغاز می‌شود. وقفه‌ی اول کمی بعد از آن و طولانی است و وقفه‌ی بعدی کوتاهتر می‌شود، اما با گذشت زمان تفاوت در این وقفه ها افزایش یافته و این الگو کاملا واضح و آشکار می‌شود.
دانشمندان می گویند: اگر تجربیات و آزمایش‌های بیشتر باعث تصدیق و تأیید یافته‌های ما شود، می‌توانیم نرم افزارهای عروقی را تصور کنیم که می‌توان با کارکرد مشابه، از آنها در جهت پیش‌بینی اینکه نخستین مراحل تغییر ضربان قلب چه زمانی خواهد بود استفاده کرد. 
(منبع: nhs)

چگونه از آریتمی قلبی پیشگیری کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ