استفاده از حجامت برای ورزشکاران آسیب‌دیده

maryam01
حجامت به ورزشکاران کمک می‌کند که سریع‌تر به میادین ورزشی بازگردند.

در طول تاریخ، متدهای طبی شرقی و غربی متعددی توسعه یافته‌اند. اما تنها برخی از آنها در طول زمان باقی مانده‌اند. برخی از متدها بیش از سایرین مرسوم بوده‌اند، در حالی که سایر روش‌ها صرفا در طول زمان تکرار شده‌اند. امروزه، متد حجامت در جوامع غربی از محبوبیت بسیاری برخوردار است و در فیزیوتراپی و ریکاوری ورزشکاران به کار گرفته می‌شود. حجامت به ورزشکاران کمک می‌کند که سریع‌تر به میادین ورزشی بازگردند.
قدمت حجامت به دوران خط هیروگلیف مصری در 1500 پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. با این حال، گفته می‌شود نخستین دفعاتی که این متد مورد استفاده قرار گرفته است، به سال‌های 281 تا 341 قبل از میلاد باز می‌گردد. حجامت از آن زمان تا کنون به عنوان یک بخش جدایی‌ناپذیر از طب شرقی و غربی در نظر گرفته می‌‌شود. در اواسط سال 1800، انتقادات فراوانی نسبت به این متد درمانی صورت پذیرفت و از این رو، پزشکان غربی از آن روی گرداندند. علوم و طب غربی به دنبال آن بود که متدهای طب شرقی را نامعتبر جلوه دهد؛ چون به زعم آنها متدهای شرقی فاقد پشتوانه علمی بودند. با این حال، طب چینی و متدهای شرقی در سایر نقاط جهان توسعه یافتند.
با ساخت بادکش‌های پلاستیکی و شیشه‌ای، استفاده از حجامت در اواخر قرن بیستم دوباره رایج شد. با وجود اینکه هنوز هیچ دلیل مشخصی مبنی بر تاثیر حجامت وجود ندارد، به نظر می‌رسد که بیشتر افراد از این متد درمانی نتیجه می‌گیرند. در حال حاضر، این متد درمانی بر روی بسیاری از ورزشکاران انجام می‌شود و نتایج قابل توجهی به دنبال دارد.
(منبع: webmd)

برای حجامت کردن چه نکاتی را باید بدانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ