چرا مردان جوان دچار طاسی می‌شوند؟

maryam01
با وجود اینکه وراثت یکی از عوامل اصلی ریزش مو است، اما نقش چندانی در طاسی زودرس ندارد. در جهان امروز، عواملی از جمله استرس و عادات بد باعث سرعت بخشیدن به روند ریزش دائمی موها می‌شوند.

با وجود اینکه وراثت یکی از عوامل اصلی ریزش مو است، اما نقش چندانی در طاسی زودرس ندارد. در جهان امروز، عواملی از جمله استرس و عادات بد باعث سرعت بخشیدن به روند ریزش دائمی موها می‌شوند. ریزش مو تنها مختص مردان نیست و زنان را نیز قربانی می‌کند.
استرس
استرس زیاد یکی از شایع‌ترین علل بروز مشکلات متعدد است. متخصصان پوست و مو معتقدند که استرس باعث بروز مشکلاتی از قبیل آلوپسی آره‌آتا (طاسی منطقه‌ای)، تلوژن افلوویوم و تریکوتیلومانیا می‌شود که همگی با ریزش مو همراهند. بیماران می‌توانند با اتخاذ تکنیک‌های مدیریت استرس از ریزش موهای خود جلوگیری کنند.
تغذیه نامناسب
رژیم غذایی نامناسب به تنهایی باعث طاسی نمی‌شود. با این حال، کمبود مواد مغذی لازم مانند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد آلی می‌تواند به ریزش مو منجر شود. وعده های غذایی متعادل، مواد مغذی لازم برای فولیکول‌های مو را تامین می‌کنند. علاوه‌براین، غذاهای سالم باعث سرکوب هورمون‌هایی مانند DHT می‌شوند. DHT یا دی‌هیدروتستوسترون، هورمونی است که باعث ریزش مو در مردان می‌شود.
تغییرات هورمونی
زندگی ناسالم، مصرف زیاد دارو و ابتلا به بیماری‌های خاص منجر به عدم تعادل هورمونی در مردان می‌شود. این عدم تعادل با ترشح بیش از حد هورمون دی‌هیدروتستوسترون همراه است که ریزش مو را به دنبال دارد.
سیگار کشیدن
موهای شما از مواد غذایی سرشار از اکسیژن تغذیه می‌کنند. این اکسیژن از طریق خون به فولیکول‌های مو می‌رسد. کشیدن سیگار سطح اکسیژن موجود در خون را کاهش می‌دهد. استنشاق مونوکسید کربن از طریق دود سیگار نه تنها سلامت موهای شما را به خطر می‌اندازد، بلکه به فولیکول‌های مو نیز آسیب می‌رساند.
(منبع: webmd)

افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان مبتلا به طاسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ