تشخیص بی‌اشتهایی و پرخوری عصبی با انجام تست مو

maryam01
محققان می‌گویند با انجام یک آزمایش جدید می‌توان این مسئله را تشخیص داد که آیا بیمار از بیماری پرخوری یا بی اشتهایی عصبی رنج می برد یا نه.

محققان می‌گویند با انجام یک آزمایش جدید می‌توان این مسئله را تشخیص داد که آیا بیمار از بیماری پرخوری یا بی اشتهایی عصبی رنج می برد یا نه. تشخیص اختلالات غذایی اغلب به خاطر مقاومت بیمار با مشکل مواجه می‌شود.
در این آزمایش، محققان محتوای نیتروژنی و کربنی مو را مورد آزمایش قرار دادند. سلامت غذایی فرد در این آزمایش بسیار مهم است چرا که تأثیرات ناشی از عادات غذایی فرد، در موی او خود را نشان می‌دهد. وقتی مویتان بلند می‌شود، پروتئین‌های جدیدی به انتهای هر دسته‌ی مو افزوده می‌شود و آنچه شما می‌خورید بر این پروتئین تأثیر می‌گذارد.
محققی به نام کنت هاچ می‌گوید: با گرفتن نمونه‌ای از موی فرد و تحلیل و انجام آزمایش روی آن از نظر میزان کربن و نیتروژن، با ۸۰ درصد دقت و درستی مسئله می‌توانیم بگوییم که آیا کسی دچار پرخوری یا بی‌اشتهایی عصبی است یا نه. این آزمایش روشی عینی در تشخیص این مسئله خواهد بود که آیا فرد دچار اختلال غذایی بوده یا نه.
محققان می‌خواهند این مسئله را دریابند که آیا این آزمایش قادر است افرادی را که اختلال غذایی دارند از آن دسته از افرادی که این اختلال را ندارند تفکیک کند یا نه. آنها دریافتند که تنها پنج تار مو از فرد کافیست تا بتوانند به نتایج مؤثری در این زمینه دست یابند.
(منبع: NHS)

درمان های خانگی برای رشد طبیعی مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ