۶ ماده‌ی مغذی ضرروی برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی

maryam01
شاید شما هم عوامل خارجی از قبیل آلودگی، شوره یا استرس را مقصر ریزش موها بدانید، اما در بسیاری از موارد دلیل اصلی ریزش موها رژیم غذایی نامناسب است.

شاید شما هم عوامل خارجی از قبیل آلودگی، شوره یا استرس را مقصر ریزش موها بدانید، اما در بسیاری از موارد دلیل اصلی ریزش موها رژیم غذایی نامناسب است. در ادامه با آنچه موهای شما نیاز دارند تا سالم بمانند آشنا خواهید شد.
ویتامین ب کمپلکس: این ویتامین برای کمک به اکسیژن رسانی هموگلوبین به پوست سر و فولیکول‌های مو ضروری است. اکسیژن بیشتر موجب رشد بیشتر موها و سلامت آن‌ها می‌شود. کمبود ویتامین ب کمپلکس می‌تواند منجر به ضعیف شدن و صدمه دیدن موها شود. در صورت کمبود، می‌توانید این ویتامین را از طریق منابع غذایی طبیعی مانند مرغ، تون و سالمون یا از طریق قرص‌ها دریافت کنید.
روی: پوست سر حاوی غده‌هایی است که باید به منظور تولید چربی کافی کارکرد مناسبی داشته باشند. کمبود چربی موجب خشکی پوست، شوره و نهایتاً ریز موها خواهد شد. با مصرف مواد خوراکی از قبیل آجیل، غلات کامل، عدس، گوشت و غذاهای دریایی مقدار کافی روی مورد نیاز موها فراهم می‌شود.
مس: بدن ما برای برای رساندن اکسیژن و خون به اندام‌های مختلف از جمله موها به هموگلوبین نیاز دارد و مس به شکل‌گیری هموگلوبین کمک می‌کند. کمبود مس موجب ضعیف و شکننده شدن موها شده و این مسئله به ریزش موها منجر خواهد شد. دانه کنجد، سویا، گوشت و غذاهای دریایی از منابع خوب مس هستند.
آهن: این ماده‌ی مغذی برای آقایان و خصوصاً خانم‌ها بسیار ضروری است. کمبود آهن موها را از ریشه ضعیف ساخته و باعث ریزش آن‌ها می‌شود. ریختن بیش از ۱۰۰ تار مو نشانه‌ی ریزش موها است. برای پیش‌گیری از کمبود آهن باید اسفناج، دانه سویا، لپه، لوبیا قرمز، مرغ، گوشت، تخم مرغ و ماهی مصرف کنید.
ویتامین C: تولید کلاژن برای نگهداری یکپارچه‌ی بافت موها ضروری بوده و ویتامین C این نیاز را برآورده خواهد ساخت. کمبود ویتامین C باعث دوشاخه شدن انتهای مو (موخوره) و ریزش موها می‌شود. از اینرو، رژیم غذایی شما باید شامل میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، لیمو شیرین، هندوانه و گوجه باشد. به یاد داشته باشید که افراد سیگاری به مقدار بیشتری از ویتامین C نیاز دارند. بنابراین مصرف سیگار را کاهش داده و بیشتر میوه مصرف کنید.
پروتئین: از آنجایی که پروتئین‌ها بلاک‌های سازنده‌ی تمامی بافت‌های بدن از جمله مو و پوست سر هستند، این مواد مغذی بسیار ضروری‌اند. پروتئین به ساخت موهای جدید جهت جایگزینی موهای از دست رفته کمک می‌کنند. کمبود پروتئین می‌تواند سبب نازک، خشک و شکننده شدن موها و در نهایت ریزش آن‌ها شود. لوبیا، باقلا، آجیل، غلات، شیر، پنیر، ماهی، تخم‌مرغ و مرغ از منابع خوب پروتئین هستند.
(منبع: medicinenet)

برای درمان ریزش مو از چه راه حل گیاهی استفاده کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ