تاثیر موزیک در درمان بیماری صرع

مهرناز زاوه
دکتر چاریتون معتقد است این تحقیق نشان می‌دهد که موزیک ممکن است بتواند به عنوان یک راه‌کار مداخله‌ای بدیع به بیماران دچار صرع کمک کند.

در یک تحقیق جدید نشان داده شد که موزیک به همراه درمان‌های متعارف می‌تواند به پیش‌گیری از حملات صرع کمک کند. محققان متوجه شدند که واکنش مغز افراد دچار صرع به موزیک با افرادی که به این اختلال دچار نیستند متفاوت است. کریستین چاریتون، یکی از محققان، می‌گوید «ما معتقدیم موزیک می‌تواند به صورت بالقوه به افراد دچار صرع کمک کند.»
حدوداً ۸۰ درصد موارد صرع از نوع لوب گیجگاهی هستند. تشنج‌های این نوع صرع در لوب گیجگاه مغز آغاز می‌شوند و موزیک در کورتکس شنوایی که بر روی لوب گیجگاهی مغز قرار دارد پردازش می‌شود. به همین دلیل محققان می‌خواستند تأثیر موزیک بر روی مغز افراد دچار صرع را شناسایی کنند. محققان توانایی پردازش موزیک مغز افراد دچار صرع و آنانی که فاقد این بیماری بودند را با یک‌دیگر مقایسه کردند. آن‌ها برای این کار از الکتروانسفالوگرافی استفاده نمودند که در آن دو الکترود به پوست سر وصل شده و الگوهای امواج مغز ثبت می‌شود.
تیم تحقیق داده‌های مربوط به ۲۱ بیمار که در یک مرکز پزشکی در آمریکا تحت نظر بودند را گردآوری کردند. محققان متوجه شدند که سطح فعالیت امواج مغزی شرکت‌کنندگان در زمانی که به موزیک گوش می‌کردند بیشتر بود. مهم‌تر از آن، فعالیت امواج مغزی، خصوصاً در لوب گیجگاهی، در افرادی که دچار صرع بودند نسبت به افراد فاقد صرع بیشتر با موزیک همگام بود. دکتر چاریتون معتقد است این تحقیق نشان می‌دهد که موزیک ممکن است بتواند به عنوان یک راه‌کار مداخله‌ای بدیع به بیماران دچار صرع کمک کند.
(منبع: NHS)

خطر خوابیدن بر روی شکم در افراد مبتلا به صرع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سعید

سعید

1394-07-29 - 11:00 پاسخ

به تلاوت قران هم اشاره میکردید