تاثیر قلیان بر ناتوانی جنسی مردان

60ameneh
محققان می‌گویند مصرف تنباکو قدرت باروری و توانایی جنسی مردها را پایین می‌آورد

 به گزارش الو دکتر به نقل از مجله  سیب سبز: مصرف تنباکو بر باروری و عملکرد جنسی مردان اثر مخرب دارد و حتی فرد که خودش اهل قلیان کشیدن نیست، با قرار گرفتن در معرض دود آن چنین آسیب‌هایی را به جسم خود وارد می‌کند. محققان می‌گویند دود سیگار و تنباکو سبب بروز نشت وریدی در دستگاه تناسلی مردان می‌شود؛ یعنی استعمال تنباکو و توتون، بدترین نوع اختلال جنسی را ایجاد می‌کند.

 بررسی‌ محققان نشان می‌دهد اشخاصی که مقدار زیادی دود تنباکو و قلیان استفاده می‌کنند دچار شکستگی در کروموزم‌های اسپرم‌ها می‌شوند که باعث ایجاد نوعی ناباروری می‌شود و درصورتی که با روش‌های لقاح مصنوعی، مرد صاحب فرزند شود، بازهم این اختلال به فرزندانش انتقال می‌یابد. به گزارش سیب سبز؛ در جاهایی که قلیان به‌صورت گروهی استفاده می‌شود، ده‌ها نفر به‌صورت همزمان در حال مصرف قلیان هستند و علاوه براینکه دود قلیان خود را استنشاق کرده، دود قلیان اطرافیان خود را نیز استنشاق می‌کنند و به‌خاطر قرار گرفتن در معرض این دودها، خطر پایین آمدن توانایی جنسی و قدرت باروری‌شان را چند برابر کمتر می‌کنند.

دکتر محمدرضا صفری نژاد جراح بیماری کلیه و مجاری ادرای در گفت و گو با سایت هفت سیب نیز این نکته را مورد تائید قرار می دهد و اضافه می کند: استعمال تنباکو از یک طرف قدرت باروری مردان را کاهش می دهد و به آن آسیب وارد می کند و از طرف دیگر بر عملکرد جنسی مردان نیز اثرات سوء دارد.

به گفته این متخصص دود ناشی از سیگار و تنباکو سبب بروز نشت وریدی در دستگاه تناسلی مردان می شود. یعنی استعمال تنباکو و توتون باعث ایجاد بدترین نوع اختلال جنسی می شود. برعکس باور عموم ضررها و خطرهای مصرف قلیان ده برابر سیگار است.

وی با اشاره به نتایج یه بررسی نشان می دهد که کیفیت و کمیت اسپرم اشخاصی که به مدت 5 سال هر روز بیشتر از یک پاکت سیگار مصرف کرده اند دچار اختلال شده است. کمیت اسپرم به معنای تعداد اسپرم و کیفیت اسپرم به مفهوم حرکت و شکل طبیعی آن است. با این وجود جای تاکید دارد که کیفیت اسپرم از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ