حجامت و کاهش وزن

maryam01
متخصصان طب سنتی چینی معتقدند که حجامت به کاهش وزن کمک می‌کند. با این حال، حجامت جایگزین مراقبت‌های پزشکی مرسوم نخواهد بود.

در حجامت، یک فنجان شیشه‌ای با خلاء نسبی بر روی پوست بیمار قرار داده می‌شود تا نیروی مکش به بافت زیرین وارد شود. این متد درمانی زمانی در سراسر اروپا و آسیا گسترده بود، اما در حال حاضر صرفا به طب سنتی چینی یا TCM محدود شده است. متخصصان طب سنتی چینی معتقدند که حجامت به کاهش وزن کمک می‌کند. با این حال، حجامت جایگزین مراقبت‌های پزشکی مرسوم نخواهد بود.
تاریخچه
حجامت ریشه در سنت‌های پزشکی کهن اروپا و آسیا دارد. متخصصان طب سنتی چینی هزاران سال پیش از شاخ گاو برای بیرون کشیدن چرک و خون از جوش‌های پوستی استفاده می‌کردند. در نسخ خطی مصریان باستان نیز به حجامت اشاره شده است. بقراط و جالینوس، پدران طب غربی، معتقد بودند که حجامت از مزایای بسیاری برخوردار است.
ویژگی‌های حجامت
در ابتدا یک فنجان شیشه‌ای را بر روی شعله قرار می‌دهند تا مقداری از اکسیژن موجود در آن از بین برود. سپس، فنجان شیشه‌ای از لبه بر روی پوست بیمار قرار داده می‌شود. در برخی از موارد از یک لامپ مکنده لاستیکی برای بیرون کشیدن هوای داخل فنجان استفاده می‌شود. با ایجاد خلاء در زیر فنجان، پوست و بافت عضلانی زیرین به سمت بیرون کشیده می‌شود که اغلب با قرمز شدن بخش تحت درمان همراه است.
هدف حجامت
اگر نخستین باری است که تحت حجامت قرار می‌گیرید، بهتر است از یک خلاء ضعیف برای درمان خود استفاده کنید. هدف از این کار به حرکت درآوردن خون و انرژی و از بین بردن هرگونه ایستایی است که باعث افزایش وزن شما شده است.
(منبع: webmd)

تاثیر حجامت در درمان بیماری‌های مختلف

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ