اثرات بلند مدت صرع

maryam01
افراد دارای صرع ممکن است در بلند مدت دچار مشکلات مرتبط با حافظه شوند. ممکن است فرد حین حمله صرع خاطراتی را فراموش کند که پس از پایان حمله نیز به یاد آورده نمی‌شوند.

در افراد دچار صرع، فعالیت الکتریکی غیرمعمول در مغز موجب حمله‌ صرع می‌شود. در صورتی که تعداد حملات بیش از دو مورد باشد ممکن است فرد با صرع تشخیص داده شود. این اختلال را می‌توان با دارو یا عمل جراحی درمان نمود. از آنجاییکه حملات صرع می‌توانند در حین رانندگی، شنا یا دیگر فعالیت‌ها روی دهند، همه‌ی انواع صرع نیازمند نوعی از درمان هستند. همچنین صرع می‌تواند اثرات بلند مدتی نیز داشته باشد.
آسیب مغزی
احتمال بحران صرعی (استاتوس اپی لپتیکوس) در افراد دچار صرع بسیار زیاد است. این حالت شامل حملات صرع بدون وقفه است که بیش از 5 دقیقه طول می‌کشند یا اینکه حملات بازگشتی بدون به هوش آمدن فرد بین حملات روی می‌دهند. بحران صرعی می‌تواند منجر به آسیب مغزی یا مرگ شود. افراد دچار صرع همچنین ممکن است حین حملات زمین بخورند و به مغز آن‌ها آسیب وارد شود.
از دست دادن حافظه
افراد دارای صرع ممکن است در بلند مدت دچار مشکلات مرتبط با حافظه شوند. ممکن است فرد حین حمله صرع خاطراتی را فراموش کند که پس از پایان حمله نیز به یاد آورده نمی‌شوند. خاطرات پیش از وقوع حمله نیز ممکن است پس از حمله از بین بروند. همچنین داروهایی که برای درمان صرع استفاده می‌شود نیز ممکن است حافظه را با اختلال مواجه سازند. آسیب وارده به حافظه می‌تواند زندگی بیمار را به انواع مختلف تحت تأثیر قرار دهد.
مرگ ناگهانی
احتمال مرگ ناگهانی و ناشناخته در افرادی که صرع آن‌ها کنترل نشده یا کنترل به خوبی انجام نگرفته وجود دارد. این موضوع در مورد یک نفر از هر هزار فرد دچار صرع صدق می‌کند. مرگ ناگهانی در افرادی که مکرراً دچار حملات تونیک کلونیک می‌شوند محتمل‌تر است.
ناتوانی‌های رشدی
کودکانی که از صرع رنج می‌برند ممکن است در یادگیری دچار مشکل شوند. برخی از این مشکلات ناشی از حملات صرع بوده و برخی دیگر می‌توانند به سبب داروهایی که برای صرع مصرف می‌شود ایجاد شوند. این کودکان ممکن است در مدرسه و در مورد زبان و حافظه با مشکل مواجه شوند. کمک به کودک برای مدیریت هر نوع مشکل مرتبط با یادگیری ناشی از صرع نیازمند مداخله‌ی زودهنگام است.
(منبع: medicinenet)

تاثیر موزیک در درمان بیماری صرع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ