مردان چگونه می‌توانند قد خود را افزایش دهند؟

maryam01
با اینکه قد اکثر آقایان در ۱۸ سالگی به حداکثر خود می‌رسد، اما مسائل بسیاری وجود دارند که می‌توانند قد را تا حد زیادی متغیر سازند.

بیراه نیست اگر بگوییم تصورات غلط بسیاری پیرامون قد انسان‌ها وجود دارد. اغلب افراد گمان می‌کنند حداکثر قد ما در بدو تولد تعیین شده و نهایتاً در بزرگسالی به آن دست می‌یابیم. اما عوامل متعددی در قامت افراد تأثیرگذار هستند.
با اینکه قد اکثر آقایان در ۱۸ سالگی به حداکثر خود می‌رسد، اما مسائل بسیاری وجود دارند که می‌توانند قد را تا حد زیادی متغیر سازند. به عنوان مثال، همانگونه که اکثر افراد می‌دانند، ژن‌ها نقش بسزایی در قد طبیعی ما دارند. علاوه بر این، هورمون‌های ما نیز بر قامت‌مان تأثیرگذارند، اما این هورمون‌ها می‌توانند تحت تأثیر بسیاری از فعالیت‌های روزمره‌ و سبک زندگی ما قرار گیرند. تغذیه یکی دیگر از مواردی است که در این مقوله موثر می‌باشد. در صورتی که رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی میوه، سبزیجات، گوشت و لبنیات باشد، احتمال این که قد نهایی شما افزایش یابد زیاد است.
هورمون رشد یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قد افراد است. نقش این هورمون بسیار ساده است: هورمون رشد تا سن بلوغ  موجب تحریک رشد بدن می‌شود. مقدار آزادسازی این هورمون در بدن به مقدار قابل توجه‌ای با سبک زندگی شما مرتبط است.
به عنوان مثال، خواب مناسب باعث رهاسازی مقدار کافی هورمون رشد خواهد گشت. از این رو، آنهایی که برای خواب شبانه با مشکل مواجه هستند ممکن است نتوانند به مقداری که بدن آن‌ها پتانسیل آن را داشته رشد کنند.
به همین دلیل است که بسیاری از کمپانی‌ها سعی بر ابداع محصولاتی دارند که موجب تغییر مقدار آزادسازی هورمون رشد می‌شود. تحقیقات علمی و منطق نیز از این نوع دیدگاه حمایت می‌کند.
(منبع: webmd)

راه‌کار‌هایی برای افزایش قد پس از ۱۸ سالگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ