معرفی گیاهانی که می‌توانند باعث آریتمی قلبی شوند

maryam01
برخی از گیاهان می‌توانند موجب آریتمی یا ضربان نامنظم قلب شوند. ضربان نامنظم قلب در اغلب موارد خطرناک نیست، اما می‌تواند زندگی روزمره را با اختلال مواجه سازد.

برخی از گیاهان می‌توانند موجب آریتمی یا ضربان نامنظم قلب شوند. آریتمی می‌تواند نتیجه‌ی اختلال در سیستم الکتریکی بدن باشد. ضربان نامنظم قلب در اغلب موارد خطرناک نیست، اما می‌تواند زندگی روزمره را با اختلال مواجه سازد. آریتمی همچنین می‌تواند موجب اسکار در ماهیچه‌ی قلبی شود که این مسئله جان فرد را به خطر می‌اندازد.
از مصرف مکمل‌های زیر بدون مشورت با پزشک خودداری کنید:
کراتین 
کراتین مولکولی است که توسط کبد، لوزالمعده و کلیه‌های تولید می‌شود. نقش کراتین رساندن انرژی به ماهیچه‌ها و کمک به سوخت و ساز بدن است. افراد گیاه‌خوار یا آنانی که به مقدار کافی از منابع حیوانی کراتین دریافت نمی‌کنند ممکن است به مکمل‌ها رو می‌آورند. اما برخی از مراجع کراتین را با آریتمی مرتبط می‌دانند.
گوارنا
این گیاه بومی برزیل چند برابر قهوه کافئین دارد که این موضوع سبب تکرر ادرار خواهد شد. از گوارنا اصولاً برای افزایش انرژی، کاهش وزن، آرتریت، اسهال، فشار خون پایین و سردردهای میگرنی استفاده می‌شود. اما اثر ادرارآور این گیاه بر تعادل الکترولیت‌ها اثر منفی می‌گذارد. این مسئله به علاوه‌ی قابلیت افزایش ضربان قلب گوارنا می‌تواند موجب آریتمی و تاکی‌کاردی (تندتپشی) گردد. کودکان کم سن و سال، خانم‌های باردار و خانم‌هایی که به کودک خود شیر می‌دهند، افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند و کسانی که بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز، محرک‌هایی مانند ریتالین یا هر داروی پیش‌گیری از آریتمی یا داروهای اختلال خواب یا اضطراب مصرف می‌کنند نباید از گوارنا استفاده نمایند. 
دانه کولا
در آفریقا به طور سنتی دانه کولا را برای هوشیاری ذهنی و مبارزه با ضعف می‌جوند. کافئین موجود در دانه‌ کولا بسیار زیاد است، خصوصاً در فرم پودر دانه کولا. عوارض جانبی دانه کولا و خاصیت ادرارآوری آن همانند گوارنا بوده و در مورد دانه‌کولا باید از همان احتیاط‌ها مطرح شده برای گوارنا پیروی کرد.
افدرا
افدرا نوعی بوته است که بومی پاکستان، چین و هند می‌باشد. این گیاه در طب سنتی چینی به منظور تقویت کارایی و کمک به کاهش وزن استفاده می‌شود. داروهای گیاهی حاوی آلکالوئید افدرا دارای عوارض جانبی مضری مانند حمله‌ی قلبی یا آریتمی هستند. بسیاری از مصرف کنندگان محصولات حاوی این گیاه دچار صدمات قلبی دائمی می‌شوند. به همین دلایل از سال ۲۰۰۴ افدرا به عنوان یک مکمل غذایی در آمریکا ممنوع شده است.
(منبع: NHS)

آیا مصرف روغن ماهی باعث آریتمی قلبی می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
امین

امین

1394-09-27 - 11:01 پاسخ

سلام بنده 24 سال سنمه چند وقته پیش دکتر قلب رفتم دکتر بعد از انجام اکو و نوار قلب گفت مشکلی نداری ولی ضربان قلبم 80 تا 90 میزنه ک بهم قرص داد.ایا ضربان قلب من بالاست؟؟؟ درضم من میتونم ورزش بدن سازی بصورت سبک انجام بدم مرسی

admin

admin

1394-09-27 - 11:01


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .