روش‌های خانگی برای درمان سریع و موثر عفونت قارچی پا

maryam01
عفونت قارچی پا در صورت عدم درمان ممکن است مرتباً بازگردد. اما چندین روش‌ موثر خانگی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان عفونت قارچی پا را درمان و از بازگشت آن جلوگیری کرد.

عفونت قارچی پا نوعی عفونت ناشی از قارچ است. نواحی تحت تأثیر بیماری معمولاً قرمز شده و با احساس خارش همراه هستند. ترک و پوسته شدن پوست بین انگشت‌ها رایج‌ترین علائم این بیماری‌اند. این بیماری در صورت عدم درمان ممکن است کوتاه یا طولانی مدت بوده و مرتباً بازگردد. اما چندین روش‌ موثر خانگی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان عفونت قارچی پا را درمان و از بازگشت آن جلوگیری کرد.
یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها استفاده از ترکیب سرکه سیب، آب، نقره کلوئیدی و یک  مرطوب کننده است. پای خود را برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در محلولی شامل سرکه سفید و آب با نسبت یک به چهار قرار دهید. پای خود را خشک کرده و تمامی پای خود، به خصوص بین انگشت‌ها را به نقره کلوئیدی آغشته سازید. اجازه دهید پایتان در معرض هوا کاملاً خشک شود و سپس از یک مرطوب کننده خوب مانند روغن سیر، روغن درخت چای، روغن کنجد یا روغن زیتون استفاده نمایید. 
دیگر شیوه‌های رایج درمان عفونت قارچی پا:
استفاده از هیدروژن پروکساید، خصوصاً بلافاصله پس از استحمام. در صورت تمایل می‌توانید پس از خشک شدن پا از سرکه سیب و مجدداً پس از خشک شدن از مرطوب کننده‌های مذکور استفاده نمایید.
پاشیدن جوش‌شیرین روی پای دچار عفونت و بین انگشت‌ها پس از استحمام یا خیس شن پاها به منظور کمک به از بین رفتن رطوبت پاها. تا زمانی که عفونت از بین برود از پودر جوش شیرین استفاده کنید و پس از برطرف شدن بیماری نیز یک ماه به این کار ادامه دهید.
پس از شست و شوی کامل پاها، آن‌ها را به کمک سشوار خشک نمایید. از خشک بودن کامل ناحیه بین انگشت‌ها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که می‌خواهید لباس بپوشید از جوراب‌ها تمیز و خشک (ترجیحاً کتان) استفاده نمایید. این کار را صبح‌ها و شب‌ها تکرار کنید. در صورتی که به طور مرتب پاهای خود را به این طریق خشک نمایید هرگز دچار عفونت قارچی پا نخواهید شد.
۲ بار در روز پاهای خود را به روغن درخت چای آغشته سازید. این روغن قارچ مسبب عفونت قارچی پا را از بین می‌برد. همچنین به کار بردن روغن کنجد به همین شکل در مواردی برای بیماران مفید واقع شده است.
(منبع: medicinenet)

درمان عفونت قارچی پا با آب ژاول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ