غذاهای انرژی‌زا برای داشتن پوست و مویی زیبا

maryam01
همه دوست دارند پوست و مویی شفاف و زیبا داشته باشند و برای رسیدن به این هدف گاها از محصولات گران قیمت استفاده می‌کنند. اما برخی از غذاهای انرژی‌زا هم می‌توانند همین کار را برایتان انجام دهند.

همه دوست دارند پوست و مویی شفاف و زیبا داشته باشند و برای رسیدن به این هدف گاها از محصولات گران قیمت استفاده می‌کنند. اما برخی از غذاهای انرژی‌زا هم می‌توانند همین کار را برایتان انجام دهند. 
زغال اخته
در مقایسه با ۴۰ میوه و سبزی، این میوه به عنوان آنتی اکسیدان شماره یک شناخته شده است. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن باعث محافظت از شما در برابر سالخوردگی زودهنگام می‌شود. بنابراین سعی کنید نصف فنجان از آن را به ماست یا غلات روزانه‌ی خود اضافه کنید.
ماهی سالمون وحشی
این ماهی منشأ اسیدهای چرب امگا۳ است که باعث مرطوب نگه داشتن پوست شده و انعطاف‌پذیری آن را حفظ می‌کند. از طرفی حاوی سلنیوم است؛ همانطور که می‌دانید سلنیوم نوعی ماده‌ی معدنی است که از پوست در برابر پرتوهای مضر نور خورشید محافظت می‌کند.
اسفناج
این سبزی برگدار سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. اسفناج سرشار از لوتئین بوده که باعث سالم ماندن چشم‌ها و درخشندگی آنها می‌شود. این سبزی منشأ غنی ویتامین B، C و E، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و اسیدهای چرب امگا۳ است.
صدف‌های خوراکی
صدف‌ها منبع غنی روی هستند که در بازسازی پوست و ترمیم آن نقش عمده‌ای دارد. همچنین روی می‌تواند به سالم ماندن ناخن‌ها، موها و چشمانتان هم کمک کند.
گوجه فرنگی
گوجه سرشار از لیکوپن آنتی اکسیدان ضد سالخوردگی است. در واقع گوجه وقتی پخته می‌شود لیکوپن موجود در آن سریعتر توسط بدن جذب می‌شود.
گردو
اصلا لازم نیست برای داشتن پوست صاف‌تر، موهای سالم، چشمان براق و استخوان‌های محکم حتما یک لیوان پر گردو بخورید. با خوردن یک مشت گردو به طور روزانه و یا استفاده از آن در سالاد، پاستا یا دسر روزانه‌تان هم می‌توانید از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین E است.
کیوی
این میوه‌ی کوچک، قهوه‌ای و کرکدار سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که باعث سفتی پوست شده و از بروز چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند و در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها نقش مهمی دارد.
(منبع: webmd)

چگونه با پیاز پوست شفاف و جوان داشته باشیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ