کاهش چربی‌های دور کمر با تمرکز حواس

maryam01
اضافه کردن چند حرکت سنگین به برنامه تمرینی در باشگاه و کنار گذاشتن مواد غذایی بی ارزش از رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کنند. اما برای رسیدن به اهداف کاهش وزن، باید به مسائلی فراتر از رفتارهای بیرونی خود توجه داشته باشید.

اضافه کردن چند حرکت سنگین به برنامه تمرینی در باشگاه و کنار گذاشتن مواد غذایی بی ارزش از رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کنند. اما برای رسیدن به اهداف کاهش وزن، باید به مسائلی فراتر از رفتارهای بیرونی خود توجه داشته باشید. تمرکز حواس نقش بسزایی در کاهش وزن دارد. بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید در نشریه بین‌المللی طب رفتاری منتشر شده است، افرادی که تمرکز حواس بیشتری دارند، کمتر دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.
محققان رود آیلند و ماساچوست وضعیت ۴۰۰ فرد بزرگسال را در طول ۴۰ سال از زمان تولد مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعه، وضعیت فکری هر یک از بیماران با توجه به مقیاس ذهن آگاهی، توجه و هوشیاری (MAAS) ارزیابی شد. این مقیاس میزان توجه افراد در زمان حاضر و سطح آگاهی آنها را اندازه‌گیری می‌کند. آنها دریافتند افرادی که تمرکز حواس بیشتری دارند، چربی شکمی کمتری دارند.
محققان دانشگاه میسوری دریافتند که زنان می‌توانند در عرض ۱۰ هفته وزن خود را به سادگی کاهش دهند؛ در صورتی که صرفا به نشانه‌های ذاتی گرسنگی توجه کرده و از مواد غذایی بهتری استفاده کنند. این تحقیق نشان می‌دهد که تاثیر تمرکز حواس بر کاهش وزن زمانی نمایان می‌شود که فرد در تمام طول زندگی‌اش به این مسئله توجه داشته باشد.
تمرکز حواس نقش بسزایی در کاهش چربی‌های دور کمر دارد. کافی است به احساسات درونی بدن‌تان توجه بیشتری نشان دهید، قاعدتا به گونه‌ای عمل خواهید کرد که بدن سود بیشتری ببرد. به همین سادگی!
(منبع: NHS)

چهار مانع مهم کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ