رفع جوش صورت با تفاله گوجه فرنگی

maryam01
ترکاندن جوش‌ها راه خوبی برای رفع آنها نیست. به جای این کار می‌توانید از چند داروی گیاهی برای درمان آنها استفاده کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درست پیش از یک رویداد مهم مانند جشن عروسی متوجه بروز جوش‌هایی بر روی صورتتان شده باشید. ترکاندن جوش‌ها راه خوبی برای رفع آنها نیست. به جای این کار می‌توانید از چند داروی گیاهی برای درمان آنها استفاده کنید.
آب لیمو
لیمو حاوی ویتامین C و گروهی از مواد مغذی گیاهی به نام فلاونوئیدها است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و آنتی بیوتیک موثر عمل می‌کنند. رادیکال‌های آزاد تولید شده در طول واکنش‌های متابولیکی به سلول‌های سالم بدن آسیب رسانده و باعث التهاب و تورم می‌شوند. آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. این امر لیمو را به یک داروی بسیار عالی برای رفع جوش تبدیل کرده است. با این حال، باید مراقب باشید. آب لیمو باعث افزایش حساسیت پوست به نور خورشید می‌شود. بنابراین، پس از مصرف آب لیمو از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
سیر
سیر یکی از شگفت‌انگیزترین مواد غذایی مورد استفاده در هند است که خواص دارویی مختلفی دارد. از سیر برای درمان اختلالات دستگاه گوارش استفاده می‌شود. این ماده غذایی یک آنتی بیوتیک قوی است که از بالا رفتن سطح کلسترول پیشگیری می‌کند. علاوه‌براین، خاصیت سم‌زدایی سیر باعث شده است که این ماده غذایی داروی مناسبی برای رفع جوش و لکه‌های پوستی باشد.
تفاله گوجه فرنگی
گوجه فرنگی طبیعتی اسیدی دارد. از این رو، استعمال تفاله آن بر روی صورت باعث رفع جوش‌ و کوچک‌تر شدن منافذ پوست می‌شود. این امر باعث می‌شود که ترشحات کمتری از جوش‌های موجود بر سطح پوست خارج شود. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و استعمال آن بر روی صورت باعث کاهش التهاب و آسیب‌های پوستی می‌شود.
(منبع: webmd)
رژیم غذایی مناسب برای از بین بردن جوش صورت و آکنه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ