بزرگترین اشتباهات درباره‌ی استفاده از کرم ضدآفتاب

maryam01
احتمالا تا حالا به این مسئله پی برده‌اید که باید هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید؛ این کار هم خطر سرطان پوست را کاهش داده و هم از بروز چین و چروک، لکه‌های تیره و سایر علائم سالخوردگی زودهنگام پیشگیری می‌کند.

احتمالا تا حالا به این مسئله پی برده‌اید که باید هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید؛ این کار هم خطر سرطان پوست را کاهش داده و هم از بروز چین و چروک، لکه‌های تیره و سایر علائم سالخوردگی زودهنگام پیشگیری می‌کند. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است در روند استفاده از کرم ضدآفتاب برایتان اختلال ایجاد کند.
اگر فقط موقع بیرون رفتن کرم بزنید
شما باید همیشه ۳۰ دقیقه پیش از آنکه بیرون بروید یا در معرض نور آفتاب قرار بگیرید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. این زمان باعث می‌شود که کرم جذب پوست شده و بهتر بتواند در فضای بیرون فعالیت کند تا دیگر در معرض پرتو فرابنفش نور آفتاب قرار نگیرید.
اگر از لب‌هایتان مراقبت نکنید
لب‌های شما هم به مانند سایر نقاط بدنتان نسبت به پرتوهای فرابنفش حساس هستند، بنابراین استفاده از کرم ضدآفتاب بر روی آنها بسیار حائز اهمیت است. اما تا حد امکان سعی کنید از کرم‌هایی که مخصوص لب است استفاده کنید.
اگر سایر لکه‌های مهم پوست را فراموش کنید
نقاط زیادی روی پوست وجود دارد که اکثر افراد آنها را نمی‌بینند. آنها هم به اندازه‌ی سایر نقاط اهمیت دارند و بیشترین نقاطی که اکثر مواقع نادیده گرفته می‌شود انگشت‌های پا، کف پا، زیر بغل، پشت گردن، گوش‌ها، پلک‌ها و بالای بازو است.
اگر تمام کرم را با آب یا به خاطر تعرق از بین ببرید
سعی کنید کرم ضدآفتابتان مارک خوبی داشته و متناسب با فعالیتتان باشد، خصوصا فعالیت‌هایی که با تعرق، شنا در استخر یا دریا همراه است. سعی کنید از این قضیه مطمئن شوید که کرم شما برای شنا و سایر فعالیت‌هایی که بدن در آن عرق می‌کند، نسبت به نفوذ آب، مقاوم است.
اگر فقط برای زیبایی در محیط بیرون، از کرم استفاده کنید
شاید غیرمنطقی و غیرعقلانی به نظر برسد که مثلا بخواهید در یک روز ابری یا روزی که نم‌نم باران می‌آید، کرم بزنید، اما به خاطر داشته باشید حتی اگر آفتابی در آسمان دیده نشود، پرتوهای فرابنفش می‌توانند به پوست شما آسیب بزنند.
(منبع: NHS)

انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ